۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

آیت‌الله جنتی: عدم واکنش دولت به بدعهدی‌های آمریکا وطن‌فروشی است

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عدم واکنش دولت به بدعهدی‌های آمریکا نوعی وطن فروشی است.
کد خبر : ۳۲۵۵۳۹
صراط: رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عدم واکنش دولت به بدعهدی‌های آمریکا نوعی وطن فروشی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری امروز(پنجشنبه 8 مهر) در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا و ماه محرم و صفر از اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی سخن گفت و تاکید کرد: احیای این فریضه مهم موجب احیای فرائض سایر فرائض خواهد شد.

وی افزود: شناخت معروف و منکر و شناساندن آنها به جامعه و اینکه مصادیق منکر کدام است یک وظیفه همگانی به ویژه وظیفه اعضای خبرگان است.

آیت الله جنتی درادامه باقدردانی از تلاشهای نیروی انتظامی در جلوگیری از مفاسد اجتماعی به ویژه در حوزه حجاب و عفاف، نسبت به بروز برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان کرد: حیف و میل بیت المال و دریافت حقوقهای نامشروع، حرکت در مسیر خواست مستکبران و اعتماد به وعده‌های پوچ دشمنان به ویژه بدعهدی آمریکا در عمل نکردن به تعهدات برجام و عدم واکنش مناسب از سوی دولت از دیگر مصداقهای منکر و نوعی وطن فروشی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از بکار گیری برخی فتنه گران در عرصه‌های اجرایی و سیاسی کشور گفت: فتنه، منکری است که مملکت را به آتش می کشاند.

آیت الله جنتی در پایان از اقدام مناسب مقام معظم رهبری که با بصیرت کامل در مقابل بروز فتنه ای جدید موضع گیری داشتند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه جلسه هریک از اعضا درباره مسائل مهم داخلی و مسائل مربوط به مجلس خبرگان رهبری، نکاتی را بیان کردند که اهم مطالب قابل انتشار ارائه شده در این جلسه به شرح زیر است:

1. انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور به ویژه در حوزه حجاب و عفاف و فضای مجازی.

2. تاکید بر توجه جدی به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب و پرهیز از القای فضای دوقطبی در جامعه.

3. استفاده مناسب از ظرفیت مناسب ماههای محرم و صفر و مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان برای نشر معارف دینی و تحکیم مبانی انقلاب اسلامی.

4. تاکید بر جایگاه والای ولایت فقیه و رهبری نظام اسلامی.

5. تاکید بر نقش موثر مجلس خبرگان رهبری در بصیرت افزایی برای حضور آگاهانه در انتخابات سال 96.

6. ضرورت هوشیاری و رعایت مصالح عالی نظام در انعقاد قراردادهای اقتصادی بین المللی.

در بخش دیگری از جلسه، روسای کمیسیونهای مجلس خبرگان رهبری گزارشی از برنامه‌ها و جلسات کمیسیونهای خود ارائه کردند.