۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

وعده‌هایی که روحانی به مردم قزوین داد

رئیس‌ جمهور گفت: بیش از 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش‌های غیربودجه‌ای، عمومی غیردولتی و تسهیلات بانکی به استان قزوین اختصاص داده می‌شود.
کد خبر : ۳۲۵۵۷۰
صراط: رئیس‌ جمهور گفت: بیش از 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش‌های غیربودجه‌ای، عمومی غیردولتی و تسهیلات بانکی به استان قزوین اختصاص داده می‌شود.

به گزارش فارس از قزوین، حسن روحانی در آخرین روز سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی ضمن قدردانی از استقبال باشکوه و میهمان‌نوازی مردم استان قزوین از هیأت دولت و خادمان ملت اظهار داشت: خرسندیم که با برگزاری جلسات دیروز و امروز با حضور فرهیختگان، خانواده‌های ایثارگران و شهدا، علما و روحانیان و جلسه‌ای با کارآفرینان، تصمیم‌های خوبی برای توسعه استان قزوین أخذ شد.

وی با اشاره به موضوعات بسیار مهم برای استان قزوین افزود: دولت در زمینه آب، راه، خطوط ریلی، کشاورزی، عمران شهری و بهداشت این استان توجه جدی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی استان قزوین بستر را برای رفاه بیشتر مردم فراهم می‌کند، ادامه داد: در دو خطه کردن قزوین به تهران تسریع شود.

روحانی با بیان اینکه در حوزه آب طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته و دو سد در مرحله تکمیل قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه انتقال آب و تعیین سهمیه از سد طالقان برای تأمین آب شرب 14 شهر و تعداد زیادی از روستاهای استان از مطالبات مهم مردم استان قزوین است با اجرای این طرح و تخصیص اعتبارات قابل توجه موافقت صورت گرفته که با همکاری بخش خصوصی این موضوع باید پیگیری شود.

وی سیاست دولت را عملیاتی کردن پروژه‌هایی همانند آب و فاضلاب  از سوی بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: دولت با تضمین خرید آب و پساب‌ها از بخش خصوصی، انگیزه لازم را برای مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

رئیس جمهور اذعان کرد: با قیمت مناسب خرید آب از بخش خصوصی امیدواریم از ظرفیت مردم هم در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.

روحانی توسعه کشت گلخانه‌ای و آبیاری مدرن را از سیاست‌های جدی دولت در استان قزوین ذکر کرد و افزود: طی امسال و سال آینده 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته که باید گفت اقدامات دولت در حوزه کشاورزی با تمام خدمات سال‌های گذشته برابری می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه کشاورزی و شاخص بودن استان در تأمین 4.5 درصد از مواد غذایی کشور ادامه داد: با توجه به افت و کاهش سفره‌های آب زیرزمینی این استان، در صرفه‌جویی مصرف آب امری جدی و ضروری است.

رئیس جمهور با ذکر اینکه در زمینه داربستی کردن باغ‌های انگور استان قزوین طرح‌های مهمی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها می‌توانیم با افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌ها، صادرات محصولاتی همچون کشمش را در این استان افزایش دهیم.

* نوسازی نیروگاه شهید رجایی آغاز می‌شود

روحانی به حوزه انرژی و اجرایی شدن دو طرح بزرگ نیروگاهی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: نوسازی نیروگاه شهید رجایی با هدف افزایش آغاز شده و تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس F که از مدرن‌ترین نیروگاه‌ها محسوب می‌شود، از سوی بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

روحانی به شناسایی کمبودهای درمانی در حوزه بهداشت و درمان و ضرورت بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های قدیمی استان قزوین تاکید کرد و افزود: با مساعدت بخش خصوصی ساخت بیمارستان 700 تختخوابی این استان آغاز می‌شود که دولت هم از محل صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک‌ها در این زمینه کمک می‌کند.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات استان قزوین توضیح داد: برای اجرا و تکمیل 50 پروژه مهم این استان طی امسال و سال آینده 903 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌دهیم که بیش از 500 میلیارد تومان آن طی ماه‌های آینده به استان قزوین تزریق می‌شود.

رئیس‌ جمهور افزود: بیش از 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش‌های غیر بودجه‌ای و عمومی غیردولتی و تسهیلات بانکی به استان قزوین اختصاص داده می‌شود که تحقق این مهم، در شتاب‌بخشی به توسعه این استان مؤثر است.

روحانی ادامه داد: تصمیم‌هایی در سفرهای استانی گرفته می‌شود که در استان قزوین هم تعهد داده شده طی مدت دو سال و تا پایان دولت تصمیمات عملیاتی شود.

وی استان قزوین را استانی مهم، استراتژیک، تعیین‌کننده در کشور دانست و افزود: سعی می‌شود با فعال کردن توانمندی‌های قزوین این استان را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم.

رئیس جمهور حوزه گردشگری را در رونق اقتصادی استان قزوین و اشتغال بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری این استان با سرعت بیشتری عملیاتی شود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز