۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

پیشنهاد ایران برای بازی کره در شب تاسوعا

وزیر در همین راستا با من در هند تماس گرفته و گفت با کره‌ای‌ها مذاکره کنید. ما اعلام کردیم که ما حاضریم این بازی را به کره‌ برویم که مسئولان فدراسیون فوتبال کره اعلام کردند با سرمربی خود صحبت کرده و نتیجه را اعلام خواهند کرد.
کد خبر : ۳۲۵۶۵۱
صراط: با ادعای رئیس فدراسیون فوتبال این احتمال وجود دارد که در بازی اول دو تیم ایران و کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ روسیه که ایران میزبان این دیدار است، با توجه به برگزاری دیدار در شب تاسوعا، کره‌جنوبی میزبان این دیدار شود.

به گزارش فارس، مهدی تاج درباره بحث تغییر زمان دیدار ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: تقویم فعلی فیفا در سال 2012 تنظیم شده است و الان هم برنامه‌ها تا سال 2024 روی سایت فیفا تنظیم شده است. از همان زمان مشخص بود که 11 اکتبر امسال بازی ایران و کره‌جنوبی برگزار می‌شود البته این تاریخ‌ها برای فیفا از لحاظ شمسی یا قمری تعریف نشده است و آنها از لحاظ میلادی برای کل جهان برنامه‌ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که این موضوع به فدراسیون ایران اعلام شد، همان زمان به AFC نامه نوشتیم که این بازی را برگزار نمی‌کنیم و مخالفتمان را برای برگزاری مسابقه در این روز در کشورمان اعلام کردیم. در همین راستا به تلاش‌های بین‌المللی خود ادامه دادیم و خود من به مالزی رفته و با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به مذاکره پرداختم و حتی پیشنهاد دادم به جای ایران، کره‌جنوبی میزبان این دیدار در این روز باشد.

تاج افزود: دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما اعلام کرد که اگر ما هم برای جلو آمدن بازی قبول کنیم، کره‌‌ای ها قبول نمی‌کنند و اگر به تعویق بیفتد زمان بازی از فیفادی خارج شده و هیچکدام از دو تیم حاضر نمی‌شوند بدون لژیونرهای خود بازی کنند. البته ما قبلا تجربه بازی در روز تاسوعا را برای استقلال داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باز هم به تلاش‌هایمان این بار در فیفا ادامه دادیم و ملاقاتی را با اینفانتینیو داشتیم و همه مسائل مختلف را اعلام کردیم. آنها گفتند از لحاظ قمری با تقویم آشنایی نداریم و سعی می‌کنیم از سال‌های بعد این موضوع را لحاظ کنیم. ما حتی احتمال کناره‌گیری را هم مطرح کردیم که این موضوع جرایمی را برای ما به همراه داشت و امکان‌پذیر نبود.

وی تأکید کرد: بعد از آن روی بحث‌های داخلی کار کردیم. وزیر در همین راستا با من در هند تماس گرفته و گفت با کره‌ای‌ها مذاکره کنید. ما اعلام کردیم که ما حاضریم این بازی را به کره‌ برویم که مسئولان فدراسیون فوتبال کره اعلام کردند با سرمربی خود صحبت کرده و نتیجه را اعلام خواهند کرد. البته AFC هم اعلام کرده در صورت موافقت کره‌ای‌ها مشکلی ایجاد نشده و موانع فیفا را برطرف خواهد کرد.

تاج گفت: البته اگر هم بازی در تهران برگزار شود سعی می‌کنیم زمان بازی را عقب بیاوریم و به ساعت 16 موکول کنیم.
نظرات بینندگان
ژين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
۲
۰
ميزباني را به كره بديم؟!!!!!!!!!!