۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

امام جمعه اصفهان: سازمان ملل از آمریکا خارج شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسؤولان کشورها باید مکان سازمان ملل را از آمریکا بیرون آورند، چراکه استکبار جهانی در آمریکا قرار دارد و آن‌ها از وجود سازمان ملل در کشورشان سوءاستفاده می‌کنند.
کد خبر : ۳۲۵۶۹۰
صراط: امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسؤولان کشورها باید مکان سازمان ملل را از آمریکا بیرون آورند، چراکه استکبار جهانی در آمریکا قرار دارد و آن‌ها از وجود سازمان ملل در کشورشان سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته اظهار کرد: برای تحصیل تقوا احتیاج به یک نیروی قوی یعنی، یک اراده محکم است.

وی افزود: 3 راه برای تحصیل تقوا بیان‌ شده است که جلب مقامات بهشتی، خوف از عذاب جهنم و راه محبت به پروردگار این سه مورد هستند.

امام‌ جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اگر بتوانیم در وجود خود عشق و علاقه را تقویت کنیم، قوی‌ترین نیرو را برای تحصیل تقوا داریم، تصریح کرد: برکات جلسات حسینی این است که روح انسان در این جلسات یک شست‌وشوی خوبی داده می‌شود و حقیقتاً برکات این جلسات بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: در جلسات حسینی معارف در خصوص اسلام و اهل‌بیت(ع) را می‌آموزیم و ارتباط خود را با اهل‌بیت(ع) تقویت می‌کنیم که این جلسات باعث می‌شوند تا ما از اهل‌بیت(ع) پیروی کنیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه عشق به سیدالشهدا، تمامش سود است، خاطرنشان کرد: امروز امام زمان(عج) وارث خون جدش یعنی امام حسین(ع) است که با آمدن خود عدالت را برقرار و ظلم‌ها را جبران می‌کنند.

وی ادامه داد: ارتباط ویژه‌ای بین امام سوم و امام دوازدهم وجود دارد که حرکت امام حسین(ع) از مکه یکی از موارد این ارتباط ویژه است، چراکه امام زمان(عج) هم حرکت خود را از مکه آغاز خواهند کرد.

امام‌ جمعه موقت شهر اصفهان اظهار کرد: وقتی‌ که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند به همه می‌گویند که من فرزند جدم حسین(ع) هستم؛ این در حالی اتفاق خواهد افتاد که بسیاری از مسلمانان این مورد را قبول ندارند.

وی تأکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم که در جلسات عزاداری برای سیدالشهدا وجود دارد گریه بر امام است که فواید بسیاری دارد که خضوع قلب، انعطاف دل و روح انسان، تقویت عقل و تقویت اراده انسان بر انجام اعمال صالحه و ترک گناهان از فواید بسیار مهم گریه است.

آیت‌الله مهدوی تبیین کرد: گریه، تصمیم انسان برای گذشتن از مال و جان را قوی می‌کند که گریه خالصانه در راه خدا از جمله گریه‌هایی است که این ویژگی را دارد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار کرد: ثمره و میوه دین، تقوا است که تقوا سبب اصلاح انسان می‌شود و جامعه صالح رنگ و بوی اهل‌بیت(ع) را دارند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: داشتن خلوص، حضور در جلسات اهل‌بیت(ع)، ترویج جلسات، اعانت و کمک مالی و فکری برای کمک به جلسات و استفاده معرفتی از جلسات امام حسین(ع) موارد است که همه باید به آن توجه کنیم.

آیت‌الله مهدوی در خصوص هفته امر به معروف اضافه کرد: امر به معروف فواید مهمی دارد که اتحاد جامعه به‌ وسیله امر به معروف و اصلاح شدن فرد و جامعه از جمله این فواید هستند.

وی در رابطه با روش‌های تذکر دادن برای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: تذکر لسانی، تذکر نوشتاری با رعایت احترام فرد، روش استفاده از تلفن همراه یا فضای مجازی، اهدای کتاب در رابطه با موضوع مربوطه و امربه‌معروف از طریق واسطه، روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها به‌خوبی افراد جامعه را امر به معروف کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: قبل از برجام بی‌اعتمادی قوی نسبت به آمریکا داشتیم و این موضوع به همه آن‌ها ثابت شده است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد دشمنان اسلام افزود: در قرآن تأکید شده که دشمنان چیزی به جز تأمین منافع خود را در سر ندارند که ما به این موضوع واقفیم و پیش از این نیز این آیه را می‌خواندیم.

امام‌ جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: از رئیس جمهور و رئیس سازمان اتمی ایران تشکر می‌کنم که این افراد حقیقتاً این بی‌اعتمادی ما نسبت به آمریکا را به خوبی بیان کرده‌اند و آثار هم این را به خوبی ثابت می‌کند.

وی متذکر شد: از همین جا به آمریکا می‌گویم، آن بی‌اعتمادی که ما نسبت به آمریکا از قبل در قلب و دل داریم، هیچ وقت از بین نخواهد رفت.

آیت‌الله مهدوی در خصوص جنگ در سوریه و حلب نیز گفت: هر زمانی که پیروزی‌هایی برای مردم سوریه محقق می‌شود و داعشی‌ها نابود می‌شوند، دشمن به تکاپو می‌افتد و آن‌ها می‌خواهند که این تروریست‌ها از بین نروند؛ چراکه هزینه‌های بسیار زیادی برای آن‌ها کرده‌اند و از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

امام‌ جمعه موقت شهر اصفهان در خصوص رابطه وجود گروهک‌های تکفیری مانند داعش با منافع دشمن، یادآور شد: اختلاف بین کشورهای اسلامی، معرفی کردن دین اسلام به‌عنوان یک دین خشن، بردن آبروی مسلمانان در سطح جهان، کم کردن آمار کسانی که به دین اسلام ایمان می‌آوردند، آرامش دادن به غده سرطانی اسرائیل و فریب دادن کشورهای اسلامی برای کمک به اسرائیل مانند کشور عربستان از جمله فایده‌هایی است که دشمنان از گروه‌های تکفیری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسؤولان کشورها باید مکان سازمان ملل را از آمریکا بیرون آورند، چراکه استکبار جهانی در آمریکا قرار دارد و آن‌ها از وجود سازمان ملل در کشورشان سوءاستفاده می‌کنند، مسؤولان کشورهای اسلامی باید تأکید کنند تا سازمان ملل از این کشور بیرون رود تا استکبار جهانی نتواند سوءاستفاده کند.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: جا دارد یک حرکت خوبی در جهت حمایت از کشور سوریه انجام شود.