۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

جزئیات اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.
کد خبر : ۳۲۵۷۰۸
صراط: آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزای است.

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با استقبال بی نظیر هنرمندان و اهالی رسانه همراه است.

در این مراسم شخصیت‌هایی چون سردار جعفری فرمانده سپاه، سردار نقدی، سردار جباری، ایوبی، چمران، موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، علی نصیریان، احمدرضا درویش، مریلا زارعی، پرویز پرستویی، حبیب‌اله کاسه‌ساز، نرگس آبیار، جمال شورجه، محمد حسین مهدویان، حبیب ایل‌بیگی، علی رویین‌تن و... حضور دارند.

سرانجام با كمی تاخير، اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیات قرآن کریم، کار خود را رسما آغاز نمود.

در ابتدای مراسم تعدادی از جوانان با حمل پرچم کشورهای مسلمان، نمایشی را بر روی استیچ اجرا نمودند.

در ادامه محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت از نرگس ذاکری فرزند يكي از شهدای حرم و خانواده‌ او تجلیل به عمل آورد.

خزاعی با اعلام خوشحالی از استقبال مخاطبان از این جشنواره، از مسئولان درخواست کرد که از آثار جشنواره مقاومت حمایت به عمل آورند.

دبير جشنواره فيلم مقاومت اظهار داشت: خوشحالیم جشنواره فیلم مقاومت در مسیر آزمون و خطا برای تبدیل شدن به پایگاه فیلمسازان مستقل منطقه است.

وي در اختتاميه چهاردهمين جشنواره مقاومت از حمایت بیست میلیونی اين جشنواره از فیلم های پری دریایی، عین شین قاف، هیهات و اروند خبر داد.

تجليل از چهره برتر مقاومت در سال 2016 ؛

در ادامه برنامه در حالي كه اجراي اين مراسم را محمدرضا شهيدي فرد بر عهده داشت، از عبدالمالک حوثی از یمن توسط دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری جشنواره تقدیر به عمل آمد. او به عنوان چهره برتر مقاومت در سال 2016 انتخاب شد.

عبدالله مروانی بعد از دریافت لوح تقدیر عبدالمالک الحوثی:

تشکر می‌کنم برای دعوت از ما و باعث افتخار است در این جشنواره مبارک شرکت کنیم.  از همه فعالان این عرصه تشکر می‌کنم، کسانی که در آشکارساز حقایق نقش بزرگی دارند . در این زمانه رسانه به دنبال خوار کردن مردم هستند و دشمن اصلی را به جای جلاد قربانی نشان دهند در حالی که نمایندگان امریکا و اسراییل هستند. ایمان داریم فیلم‌های مقاومت نقش مهمی در ارایه مظلومیت مردم یمن دارند. از دعوت شما سپاسگزارم.

پس از اين صحبت‌ها، براي اهداي جوايز برگزيدگان بخش فيلم هاي كوتاه داستاني، رویین تن،اردکانی و نرگس آبیار برای اهدای جوایز به روی سن آمدند.

دیپلم برگزیده دوم در بخش کوتاه داستانی به حسام اسلامی برای فیلم «نخجیر » و دیپلم برگزیده اول به  امید شمس و پوریا پیشوایی برای فیلم «گذر» اهدا شد.

دیپلم افتخار، نفر اول بخش کوتاه داستانی به سعید سلمان روغنی برای فیلم گازُر اهدا شد.

دیپلم برگزیده اول در بخش پويانمايي جشنواره مقاومت به امید شمس و پوریا پیشوایی برای فیلم گذر اهدا شد.

تندیس برگزیده اوّل به ملیکا زئیری برای فیلم کوتاه «محمّد، نام اوّل» از فرانسه اهدا شد.

تقدیر از خانواده شهید شاطری در اختتاميه چهاردهمين جشنواره مقاومت  از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.

در ادامه برنامه از «ام الغیاث» نماینده فرهنگی حزب الله لبنان و  مادر چهار شهید توسط سردار جباری، نقدی جشنواره مقاومت تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

ام الغیاث پس از دريافت اين جايزه اظهار داشت: به تمام مادران شهید ایرانی سلام عرض‌ میکنم از اینکه در کشور ایران حضور دارم، خیلی خوشحال هستم.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز