۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

خیابانهای اردن شعله ور شدند+تصاویر

امضای قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی توسط اردن، خشم شهروندان این کشور را در پی داشت.
کد خبر : ۳۲۵۷۲۵
صراط: امضای قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی توسط اردن، خشم شهروندان این کشور را در پی داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، شهروندان اردنی امروز جمعه با برگزاری تظاهرات در مرکز امان پایتخت این کشور، قرارداد واردات گاز از اسرائیل به مدت 15 سال را محکوم کردند.

این تظاهرات بنا به درخواست جنبش اسلامی اردن، تشکلهای ملی و اتحادیه‌های صنفی این کشور و با کمک کمیته‌ هاهنگی گروههای مخالف با واردات گاز برگزار شد.

یکی از دست‌اندرکاران این تظاهرات که با عنوان شعار قرارداد گاز اشغالگری است، برگزار شد گفت: این راهپیمایی در راستای حفاظت از حاکمیت ملی، مخالفت با قراردهایی که به مثابه تسلیم شدن در برابر دشمن است و در محکومیت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی برگزار شده است.

برخی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی پیراهنهایی بر تن داشتند که بر روی آن نوشته شده بود، گاز دشمن، اشغالگری است.

شهر المفرق نیز صحنه یک تجمع اعتراض‌آمیز علیه قرارداد واردات گاز از اسرائیل بود که بعد از نماز جمعه برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع، شعارهایی در مخالفت با این قرارداد و خطرات آن برای ملت اردن سر دادند.

این در حالی است که روز پنجشبنه دستگاههای امنیتی اردن، مانع تحصن گروهی موسوم به جک علیه قرارداد واردات گاز  از اسرائیل در نزدیکی سفارت این رژیم در منطقه الرابیه در غرب امان شدند.

شرکت ملی برق اردن روز دوشنبه گذشته قرارداد واردات گاز از اسرائیل به مدت 15 سال و به ارزش 10 میلیارد دلار به امضا رساند.

یوفال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل بعد از امضای قرارداد فروش گاز به اردن به ارزش 10 میلیارد دلار، به یکی از صادرکنندگان گاز طبیعی تبدیل شد.

خیابانهای اردن شعله ور شدند+تصاویر

خیابانهای اردن شعله ور شدند+تصاویر

خیابانهای اردن شعله ور شدند+تصاویر