۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
معنای حرف معاون اول روحانی: نوش جانشان!

رهبر انقلاب: با گیرندگان حقوق‌های نجومی قاطعانه برخورد شود/ جهانگیری: گیرند‌گان حقوق‌های نامتعارف قبلی تخلفی نکرده‌اند!

آنچه رهبر معظم انقلاب مطالبه کردند صرفا تعیین سقف حقوق جدید و نظارت بر دریافتی های جدید نیست بلکه ایشان بر برخورد با گیرندگان حقوق های نجومی – حتی قبل از مصوبه جدید – نیز تاکید کرده اند. این در حالی است که اظهارات جهانگیری به معنای بستن پرونده نجومی بگیران قبل از تصویب مصوبه جدید است!
کد خبر : ۳۲۵۸۶۸
صراط: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت برای تعیین سقف حقوق، تاکید کرد که گیرندگان حقوق های نجومی قبلی تخلفی نکرده اند.

به گزارش صراط، جهانگیری این اظهارات را در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس دستاوردهای دولت یازدهم که در شنبه 10 مهر در محل تالار وحدت برگزار شد، مطرح کرده و گفته است: قبل از این مصوبات در خیلی از موارد حقوق‌های بالایی وجود داشته که البته گیرنده حقوق هیچ تخلفی انجام نداده، وقتی که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که آن کسی که حقوق گرفته طبق قوانین به او اعطا شده است.

او ادامه داد: زمانی که این مصوبات ابلاغ شد هم گیرنده و هم پرداخت‌کننده، اگر چنین اقدامی انجام داده اند، تخلف کرده اند و حتما باید به تخلف‌شان رسیدگی خواهد شد، کسی حق ندارد از این اعداد که اگر بالاتر به او دادند بگیرد، و خود شخص باید بگوید این پرداختی خلاف است.

به بیان ساده تر، جهانگیری تایید کرده است که دولت هیچ الزامی برای تصمیم گیری در خصوص گیرندگان حقوق های نجومی تا قبل از تعیین سقف جدید برای آنها ندارد! به عبارت دیگر، تنها کاری که دولت ملزم به انجام آن است تعیین سقف جدید و نظارت بر حقوق ها پس از آن است و حقوق های نجومی قبلی در دایره نظارت دولت قرار نمی گیرند.

این اظهارات در حالی است که رهبر معظم انقلاب کمی بیشتر از سه ماه قبل در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با ایشان، بر برخورد قاطع با گیرندگان حقوق های نجومی تاکید کرده بودند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

واضح است که آنچه رهبر معظم انقلاب مطالبه کردند صرفا تعیین سقف حقوق جدید و نظارت بر دریافتی های جدید نیست بلکه ایشان بر برخورد با گیرندگان حقوق های نجومی – حتی قبل از مصوبه جدید – نیز تاکید کرده اند. این در حالی است که اظهارات جهانگیری به معنای بستن پرونده نجومی بگیران قبل از تصویب مصوبه جدید است!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز