۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
اقتصاد مقاومتی فراموش شده

بعد از روغن پالم، روحانی به واردات برنج تایلندی هم چراغ سبز نشان داد!

علی‌رغم تراز منفی تجاری 125 میلیون دلاری میان ایران و تایلند در سال گذشته، ریاست‌جمهوری ایران در سفر اخیر به این کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری به 3 میلیارد دلار نسبت به واردات برنج تایلندی ابراز تمایل کرده است.
کد خبر : ۳۲۷۵۳۰
صراط: علی‌رغم تراز منفی تجاری 125 میلیون دلاری میان ایران و تایلند در سال گذشته، ریاست‌جمهوری ایران در سفر اخیر به این کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری به 3 میلیارد دلار نسبت به واردات برنج تایلندی ابراز تمایل کرده است.

به گزارش بانکوک پست، ایران به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه با تایلند طی 5 سال آینده نسبت به خرید دوباره برنج از این کشور ابراز تمایل کرده است.

وراچون سوکوندهاپاتیپاک، سخنگوی دولت تایلند گفت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در گفتگوها با نخست‌وزیر کشور نسبت به خرید برنج تایلندی ابراز تمایل کرده است.

تایلند پس از تشدید تحریم‌های ایران، فروش برنج به این کشور را متوقف کرده است. با این حال، دو کشور یادداشت تفاهمی برای ازسرگیری خرید 300 هزار تن برنج تایلندی به ارزش 4.3 میلیارد بات (واحد پول تایلند)در اوایل امسال به امضا رساندند.

وی افزود آقای روحانی گفته است که تصویب مبادلات در انتظار بررسی‌های استانداردهای بهداشتی ایران برای واردات برنج است.

به گزارش فارس، در حالی که تایلند در نظر دارد صادرات برنج خود را افزایش دهد، ایران به عنوان یک مشتری بالقوه هدف گرفته شده است. تایلند در نیمه نخت امسال 4.8 میلیون تن برنج صادر کرده است که 9.3 درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

به منظور تقویت تجارت دوجانبه و فروش برنج، دو کشور با هدف افزایش مبادلات تجاری از 300 میلون دلار به 3 میلیارد دلار طی 5 سال آینده، امروز کمیته تجارت مشترک در وزارت اقتصاد تایلند برگزار می‌کنند.

ایران با جمعیت 80 میلیون نفری، یک هدف بالقئه در غرب آسیا برای گسترش روابط تجاری محسوب می‌شود. این کشور یازدهمین شریک تجاری تایلند به لحاظ ارزش در غرب آسیا و شصت و پنجمین کشور از نظر جهانی به شمار می‌رود.

سال گذشته ارزش مبادلات تجاری دو کشور به 309 میلیون دلار رسید. صادرات تایلند به ایران 217 میلیون دلار و واردات این کشور از ایران 92 میلیون دلار عنوان شده است.

سخنگوی دولت تایلند ادامه داد هیئت ایرانی شامل وزرای تجارت، کشاورزی و انرژی است. «این ملاقات روی جدیدی از روابط میان دو کشور خواهد بود.»

در زمینه موضوعات مالی، آقای روحانی خواستار همکاری بیشتر میان بانک‌های تجاری دو کشور برای تسهیل روابط تجاری است و نخست‌وزیر تایلند نیز دستور داد تا نهادهای دولتی در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهند.

به گفته سخنگوی دولت تایلند، دو کشور نسبت به همکاری در پروژه‌های انرژی به ویژه ازسرگیری اکتشاف نفت توسط شرکت‌های تایلندی در ایران ابراز تمایل کردند.

روحانی اخیرا به واردات روغن پالم از مالزی هم تمایل نشان داده است. این در حالی است که وزیر بهداشت خواستار محدود شدن استفاده از این روغن شده بود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۳۰
۱۲
غرب زده ها دنبال اقتصاد مقاومتی نیستند!!!!!! انشاءالله چندماهه دیگه روحانی به پایان میرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۲۸
۱۲
فاتحه صلوات . سرطان و بدبختی خودش بیداد میکنه بجای نفت سم اورد سر سفره مردم
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۲۲
۱۲
جناب روحانی عزیز و بهترین حافظ منافع ملت:

لطفا اینقدر بفکر منافع شخصی و جناحی نباشین.

این مردمی که به شما رای دادن بهتون اعتماد کردن و دوست دارن شما هم منافع سلامتی و ملیشونو در نظر بگیری و حفظ کنی.

درسته که در پایان مقام بزرگوارتون قرار داریم و شما هم برای حفظ منافع شخصیتون دارین زور آخرتونو میزنین ولی بدونین یه روزی هم خواهد آمد (حتی اگه در خارج باشین) که از همه ی این اقداماتتون پشیمون بشین فقط خدا کنه اون روز دیگه دیر نباشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۲۰
۲۳
آقای محترم وقتی کشاورز حاضر نیست برنج رو ارزون بفروشه و برنج هاشمی تو شمال شده کیلویی 13000 تومن انتظار داری ما یونجه بخوریم؟
آقایان دلواپس که والله درد شما فقط قدرته و دولت را میکوبید بدونید مردم شمال راحت طلب شدند و حاضر نیستن برنج بکارند!!!!!!!!!
ستارفدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
عزیزم من به سیاست دولت کاری ندارم.بالاخره آمار وارقام دست اوناست وبهتر میدونند که نیاز مملکت چیست وچه کاری باید انجام دهند.اماتوجیه های شما غیر منطقی است.1-چای گیلان ما ارزانترین وطبیعی ترین چای است آیا شما مصرف میکنید؟2-استان همجوار ما مازندرانی های عزیز برنجهای پرمحصول تولید میکنند که هم به لحاظ کیفیت عالیه هم قیمت مناسب حتی هم قیمت برنج خارجی.لطفاً تحقیق کنید اگر اشتباه کردم جواب مرا قاطع بدهید.موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایان بی درد و بی رگ!
اولا بدانید ما افتخار میکنیم به دلواپس بودن و سیب زمینی نبودن
دوما کشاورزی که برنج کیلویی 11 تا 12هزار تومن برای خودش در میاد مگر برای جد .... نذر کرده که مفت بده

خوب دولت عرضه نداره رونقی به کشاورزی بده تا هزینه تولید پایین بیاد اونوقت همان هزینه را برای واردات استفاده میکنه
هم مردم باید برنج آشغال بخورند و هم کشاورز خودمون بیکار میشه
تولید و اقتصاد مقاومتی که اصلا در قاموس این دولتمردان موقتی نیست

دلم میخواهد شماها فقط برای چند ثانیه چشمهایتان روی هم بگذارید و از تعصب بیرون بیایید و کمی به دوسال بعد ایران و مردم کشورمان فکر کنید
اصی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو اصلا چیزی از کشاورزی سرت میشه؟؟؟؟؟ میدونی کشاورزی چقد زحمت داره؟؟؟؟ میدونی همون برنجی رو که تو میخری 13 هزار از کشاورز هفت هزار هم نمیخرن؟؟؟؟ تو میدونی مملکت ما ویران شده دست دلالاس؟؟؟؟؟ یونجه هم بخوای بخوری باید اول قیمت دلالیش رو بدی، دولت بجای حمایت از کشاورز داخلی همش واردات میکنه اگه وضعیت برنج رو قبول نداری گندم که دیگه عیان است و سایر محصولات کشاورزان زحمتکش کشور، کاش یک روز فقط یک روز کار کشاورزی میکردی تا بهت میگفتم اونوقت سنگ هم بهت بدن میخوری.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
قشنگ معلومه کی دنبال قدرته............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین عریر کسی بابرنج ارزون مخالف نیست . مسئله اینه که کنترل بازار عرضه میخواد و الا شمامیتونی از بورکینافاسوهم برنج واردکنی .صحبت سر ایجاد رانت برا فامیل تودرتوی بعضیاست..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
جالبه واسه بهبود روابط مردم باید برن تحت فشار تولید تعطیل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
۴
۰
من نیم دانه برنج تایلندی را هم پیدا نمی کنم توانم نمی رسه حالا عدهای نجومی بگیر اختلاس گر و ابتکار کننده اعتراض دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
۲
۱
صراط حالم از سانسورهات بهم میخوره فحاشی نکردم ام تو هم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
۷
۰
پورسانت روغن پالم مالزی و برنج تایلندی قرار است به چه کسی برسد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵
۵
۰
... هم برای شما زیادی است چون عقل نداری شالیکار مزد زحمتش دریافت نمی کند این اافراد انگلند که قیمت را بالا می برد
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵
۶
۰
غذا و سلامت مردم را هم وارد بازی سیاسی خود کردند