۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

آخرین شب مراسم عزاداری درمحضر رهبری

امام سجاد(ع) در شرایط انحطاط فکری و اخلاقی جامعه، با «نشر معارف دینی در قالب دعا و مناجات»، «زنده نگه داشتن نهضت عاشورا با خطابه‌‎ها و یادآوری مصائب کربلا» و «مراقبت و دستگیری از مستمندان و فقرا» دین خدا را اقامه و احیا کرد.
کد خبر : ۳۲۷۹۴۳
صراط: امام سجاد(ع) در شرایط انحطاط فکری و اخلاقی جامعه، با «نشر معارف دینی در قالب دعا و مناجات»، «زنده نگه داشتن نهضت عاشورا با خطابه‌‎ها و یادآوری مصائب کربلا» و «مراقبت و دستگیری از مستمندان و فقرا» دین خدا را اقامه و احیا کرد.

به گزارش تسنیم، به‌ مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و اصحاب باوفای ایشان، آخرین شب از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امشب 22 مهرماه با حضور رهبر انقلاب، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام در حسینیۀ امام امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌‎الاسلام حسینی قمی، «انحطاط فکری و اخلاقی جامعه و رعب و وحشت حاکم بر آن در اثر حکومت خلفای ظالم بنی‌‎امیه» را از ویژگی‎های اصلی دوران امامت امام زین‌العابدین (ع) برشمرد و گفت: در این شرایط همراه با اختناق و انحطاط، حضرت امام سجاد (ع) «نشر معارف دینی در قالب دعا و مناجات»، «زنده نگه داشتن نهضت عاشورا با خطابه‌‎ها و یادآوری مصائب کربلا» و «مراقبت و دستگیری از مستمندان و فقرا» دین خدا را اقامه و احیا کردند.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: در دوران بنی‎امیه اجازه می‌دادند مردم از ایمان سخن بگویند، اما اجازه نمی‎دادند از شرک سخن بگویند، علامه مجلسی در شرح این حدیث در «مرآة‎العقول» می‌‌‎گوید: بنی‎امیه به مردم اجازه می‌‎داد از توحید بگویند، نماز بخوانند، حج بروند و ...، اما اجازه نمی‎دادند بفهمند چه چیزی آنان را از توحید و اسلام بیرون می‌‎کند.

حجت‎الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه 21 سال از دوران امام سجاد (ع) معاصر با دوران «عبدالملک» بوده است، اظهار کرد: اینها به عنوان خلیفۀ مسلمین حکومت کردند، او در اولین خطبه‎‎اش برای معرفی خود گفت: من نه آن خلیفۀ ناتوان هستم (خلیفۀ سوم) نه آن خلیفۀ مکّار (خلیفۀ دوم) و نه آن خلیفۀ ضعیف و بی‎قدرت هستم (یزید)، من درد شما را می‌‎شناسم و درد شما با شمشیر درمان می‌‎شود، میان من و شما شمشیر حکومت می‌‎کند، اگر کسی مرا به تقوا دعوت کند، با شمشیر سر از بدنش جدا می‌‎کنم، فردی از او پرسید شایعه شده شما شرب خمر می‌‎کنید، گفت نه تنها شر خمر، بلکه شرب خون شیعیان هم می‌‌‎کنیم، اوضاع اینگونه بود، بعد از عبدالملک، 9 سال دوران «ولید» است، این تنها گزارشی از خلفای دوران امام سجاد (ع) بود.

وی یادآور شد: اگر امروز بخواهیم یک مصداق واضح و بارز برای این طرز تفکر بنی‎امیه بیان کنیم، همین شجرۀ خبیثۀ ملعونۀ آل‎سعود است و بدتر از آن شجرۀ خبیثه مفتی‎های حرام‎خواری است که مردم را اینگونه تعلیم کردند.

در این مراسم که پس از نماز و مغرب و عشاء در حسینیۀ امام خمینی(ره) برگزار شد، مهدی سماواتی و علی انسانی مداحان اهل‎‌‎بیت(ع) به مدیحه‎‎سرایی پرداختند.

برنامه‌ عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در حسینیه‌ امام خمینی(ره) از پنجشنبه 17 مهرماه تا شب دوازدهم محرم 1438 (پنجشنبه 22 مهر) به‌ مدت 6 شب برگزار و همچنین احکام شرعی هر شب قبل از اذان مغرب توسط حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بیان می‌شد.