۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

نظر جراح امام(ره) درباره پرونده کیارستمی

جراح حضرت امام (ره) با درخواست برای بررسی خونریزی مغزی «کیارستمی» در فرانسه گفت: ما اصلاً نمی‌دانیم که در فرانسه چه بر سر کیارستمی آوردند و معتقدم اگر او از ایران نمی‌رفت این بلا سرش نمی‌آمد.متاسفانه پرونده فوت کیارستمی مانند پرونده خون‌های آلوده شد.
کد خبر : ۳۲۷۹۵۶
صراط: جراح حضرت امام (ره) با درخواست برای بررسی خونریزی مغزی «کیارستمی» در فرانسه گفت: ما اصلاً نمی‌دانیم که در فرانسه چه بر سر کیارستمی آوردند و معتقدم اگر او از ایران نمی‌رفت این بلا سرش نمی‌آمد.متاسفانه پرونده فوت کیارستمی مانند پرونده خون‌های آلوده شد.

دکتر ایرج فاضل در گفت‌وگو با تسنیم، با پرداختن به زوایای پنهان فوت مرحوم کیارستمی اظهار داشت: رفتن به فرانسه هیچ نیاز نبود زیرا اصلاً صلاح نبود از نظر پزشکی کیارستمی با آن وضعیت پرواز کند ولی کاملاً به میل و اختیار خودشان پرواز کردند.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: کسی از متولیان امر نیز در آن لحظه از پرواز کیارستمی اطلاع نداشت، و بدتر از اینکه ما اطلاع نداریم در فرانسه برای کیارستمی چه کار کردند که باعث شد مرحوم کیارستمی خونریزی مغزی کند.

جراح حضرت امام (ره) عنوان کرد:‌ بنابراین لزوماً این خونریزی مغزی را نمی‌شود گره زد به اتفاقاتی که قبلاً برای درمان کیارستمی افتاده است زیرا هر کسی بدون این سوابق هم ممکن است خونریزی مغزی کرده و فوت کند.

فاضل با تایید تشابه پرونده فوت مرحوم کیارستمی با پرونده خون‌های آلوده فرانسه اظهار داشت: دقیقاً این دو پرونده مانند همدیگر شده است و فرانسه باید پاسخگو باشد، زیرا ما اصلا نمی‌دانیم که در فرانسه چه بر سر کیارستمی آوردند که باعث خونریزی مغزی او شد، چون مردی با این سن و این سابقه درمانی، تجویز برخی داروها در فرانسه بسیار باید با احتیاط صورت می‌پذیرفت.

جراح حضرت امام (ره) در خاتمه خاطرنشان کرد: فوت کیارستمی اتفاق تأسف‌باری بود و معتقدم اگر او از ایران نمی‌رفت این بلا سرش نمی‌آمد.