۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
زیباکلام:

نیامدن احمدی‌نژاد به ضرر اصلاح‌طلبان است/ روحانی معجزه‌ای نکرد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت من از روحانی، سیاسی نیست، بلکه اخلاقی است، در حالی که معتقدم روحانی در دوره اول ریاست جمهوری خود معجزه نکرد و حتی به معجزه نزدیک هم نشد، اما از او حمایت می‌کنم.
کد خبر : ۳۲۸۴۴۰
درخواست زیباکلام از روحانی درباره رفع حصر
صراط: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حمایت من از روحانی، سیاسی نیست، بلکه اخلاقی است، در حالی که معتقدم روحانی در دوره اول ریاست جمهوری خود معجزه نکرد و حتی به معجزه نزدیک هم نشد، اما از او حمایت می‌کنم.
 
به گزارش فارس از خرم‌آباد، صادق زیباکلام شامگاه یکشنبه در همایش اصلاح‌طلبان و دولت دوازدهم که در سینما ایران خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه معتقدم حمایت از روحانی باید همراه با شروطی مثل معاون اولی روحانی و یا انتخاب سه تا پنج وزیر از اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: اگر حمایت جدی اصلاحات در سال 92 نبود، روحانی 19 میلیون رأی نمی‌آورد و در انتخابات آینده هم اگر حمایت جدی اصلاحات را نداشته باشد، رأی سنگینی نمی‌آورد.

وی ادامه داد: من از عملکرد دولت روحانی و وزارت ارشاد وی هیچ حمایتی ندارم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در برخی موارد انتقادی به عملکرد ناموفق روحانی در برخی بخش‌ها دارم، اما معتقدم باید از وی حمایت کنیم، عنوان کرد: ما همچنان از روحانی می‌خواهیم که رفع حصر را پیگیری کند و این حمایت قاطع بدون پیش شرط به معنای پیگیری مطالبات جریان اصلاحات از وی نیست و باید این موضوع را پیگیری کند.

زیباکلام با بیان اینکه معتقدم نیامدن احمدی‌نژاد به ضرر اصلاح‌طلبان است، اضافه کرد: با آمدن احمدی‌نژاد، خیلی‌ها از ترس رأی نیاوردن مجدد اصولگرایان سر صندوق‌ها می‌آمدند، احمدی‌نژاد محبوبیت زیادی دارد و اگر وی همین فردا بدون هیچ تبلیغاتی وارد انتخابات شود، 10 تا 15 میلیون رأی می‌آورد.

وی یادآور شد: معتقدم احمدی‌نژاد ستون پنجم است، چراکه خیلی‌ها در انتخابات سال 88 معتقد بودند که باید به احمدی‌نژاد رأی بدهیم تا با اقداماتش نظام سریع‌تر سقوط کند، اما تجربه این انتخابات به آنان این بود که نه تنها نظام سقوط نکرد، بلکه فقط دود مشکلات به چشمشان رفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تبیین کرد: با رفتن احمدی‌نژاد عملاً اصولگرایان هیچ شانس دیگری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 96 ندارند و تنها اگر افراد شاخص آنان مثل ضرغامی، لاریجانی، فتاح، حداد عادل و جلیلی روی احمدی‌نژاد به اتحاد می‌رسیدند، احمدی‌نژاد چالشی برای روحانی بود؛ با این عنوان اصولگرایان قشون شکست خورده‌اند و روحانی باید با آوانس دادن به آنان با دست بسته آنان را شکست دهد.

زیباکلام توضیح داد: حمایت من از روحانی، سیاسی نیست، بلکه اخلاقی است، در حالی که معتقدم روحانی در دوره اول ریاست جمهوری خود معجزه نکرد و حتی به معجزه نزدیک هم نشد، اما از او حمایت می‌کنم.

وی در توجیه اینکه با وجود نهادهای متعدد نظارتی و بازرسی در کشور چرا این همه فساد اقتصادی و اختلاس می‌بینیم، یادآور شد: پاسخ این سؤال، اقتصاد دولتی، بنیان و اساس سیاست‌های غلط اقتصاد دولتی در کشور است.