۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
تورم 9 درصد با جیب مردم سازگار نیست

اعتراف جهانگیری/ حتی به سطح رفاه سال 90 هم نرسیده‌ایم!

به نظر می رسد جهانگیری خود پیش قدم شده تا با علنی کردن این اعتراف، روحانی را از بیان این جزییات معاف کند! به عبارت ساده تر، جهانگیری به جای روحانی این اعترافات را بیان کرده تا دولت هزینه بیان آن از زبان روحانی را ندهد!
کد خبر : ۳۲۸۵۸۲
صراط: معاون اول رئیس‌جمهور اذعان کرد دولت هنوز نتوانسته سطح رفاه را حتی به سال 90 یعنی ششمین سال ریاست جمهوری محمو.د احمدی نژاد برگرداند!

به گزارش صراط، اسحاق جهانگیری در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های صداوسیما گفت: با توجه به شرایطی که در گذشته ایجاد شده هنوز نتوانسته‌ایم سطح رفاه مردم را به سال 90 برگردانیم یعنی در طول سال‌های گذشته آنقدر با افت تولید مواجه شده‌ایم که به افت درآمد منجر شده است.

جهانگیری کاهش تورم را یکی از توفیقات مهم برشمرد و گفت: البته تورم 9 درصد و رشد اقتصادی 5.4 درصد با جیب مردم سازگار نیست چون کاری که با اقتصاد کشور کردند به این راحتی قابل جبران نیست، ماشین اقتصاد کشور را در یک گودالی انداختند که اگر بخواهد از این گودال بیرون بیاید و به حرکت بیفتد کار بسیار دشواری است و باید صبر و تحمل داشته باشیم چراکه این کار شدنی است.

اعتراف جهانگیری در مورد سطح رفاه مردم و نیز غیرملموس بودن آمار تورم اعلام شده از سوی دولت در حالی است که حسن روحانی در آغاز ریاست جمهوری خود وعده تحول اقتصادی حتی در مقیاس صدروزه داده بود.

از طرفی، به نظر می رسد اظهارات جهانگیری درباره سازگار نبودن تورم 9 درصدی با جیب مردم، نوعی ضربه گیر برای حسن روحانی باشد! روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود به صراحت معیار تورم را "جیب مردم" و نه "آمار" دولت دانسته بود اما پس از رسیدن به ریاست جمهوری مدام بر آمارهای دولتی اصرار ورزید تا جایی که حتی از سوی حامیان خود هم مورد انتقاد قرار گرفت.

اکنون به نظر می رسد جهانگیری خود پیش قدم شده تا با علنی کردن این اعتراف، روحانی را از بیان این جزییات معاف کند! به عبارت ساده تر، جهانگیری به جای روحانی این اعترافات را بیان کرده تا دولت هزینه بیان آن از زبان روحانی را ندهد!