۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

سفر «جنتی» به بلگراد لغو شد

سفر علی جنتی وزیر ارشاد جهت حضور در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد لغو شد، ایران در این نمایشگاه مهمان ویژه است.
کد خبر : ۳۲۸۶۸۰
صراط: سفر علی جنتی وزیر ارشاد جهت حضور در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد لغو شد، ایران در این نمایشگاه مهمان ویژه است.

به گزارش فارس، همچنان حاشیه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بواسطه شایعه استعفا یا برکناری علی جنتی از وزارت ارشاد ادامه دار است و سکوت رئیس جمهور به این مسئله دامن میزند.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب کشور صربستان که در شهر بلگراد برگزار می شود در دوره شصت و یکم مهمان ویژه است. این نمایشگاه از دوم تا نهم آبان ماه در این کشور برگزار می‌شود. بر اساس اعلام موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی قرار بود علی جنتی وزیر ارشاد در این نمایشگاه حضور یابد اما به فاصله دو روز از اعلام این خبر _که احتمال کنسل شدن آن می رفت_ سفر وزیر ارشاد به بلگراد لغو شد.

این گزارش اضافه می‌کند، وزیر ارشاد در ادامه برنامه کاری خود پنجشنبه سفر به کشور ایتالیا را نیز دارد، آنهم برای امضای چند تفاهم نامه، اما ظاهرا با تاکید دولت به جهت تنظیم قرار ملاقات‌ها نشست‌های امضای تفاهمنامه جنتی ناچار است این سفر را نیز برود.

اما از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که انتخاب سرپرست برای وزارتخانه ارشاد در میدان بهارستان، به هفته آینده موکول شده تا چهره‌های مناسب مورد بررسی قرار گیرند.

شنیده ها حاکی از ان است که دو گزینه اصلی برای سرپرستی این وزارتخانه سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور هستند.