۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

علت شکستگی پای همسر مهنازافشار+عکس

کد خبر : ۳۲۸۶۸۸
صراط: وکیل یاسین رامین (همسر مهناز افشار) متهم پرونده شرکت رشد درباره حضور اخیر موکلش در دادسرا با عصا و پای داخل گچ اظهار کرد: پای موکلم در حین بازی والیبال در زندان شکسته است؛ ضمن اینکه در جلسه روز گذشته(دوشنبه)، مدارک جدیدی را به دادسرا ارائه کردیم.

محمد شعبانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره حضور اخیر موکلش در شعبه بازپرسی دادسری کارکنان دولت اظهار کرد: یک سری مدارک جدید در اختیار داشتیم که پس از ترجمه رسمی، روز گذشته (دوشنبه) به بازپرس پرونده ارائه کردیم.

وکیل رامین ابراز امیدواری کرد با توجه به ارائه مدارک جدید، بازپرس پرونده قانع شود و میزان وثیقه صادره کاهش یابد.

علت شکستگی پای همسر مهنازافشار+عکس

شعبانی با بیان اینکه موکل هنوز نتوانسته وثیقه 29 میلیارد تومانی را تودیع کند و توان مالی این کار را ندارد، افزود: با توجه به اینکه میزان قرار وثیقه فعلی با نظر کارشناسان صادر شده، در حال حاضر منتظر نظر نهایی هیئت سه نفره کارشناسی هستیم تا شاید بتوانیم میزان وثیقه صادر شده را کاهش بدهیم.

وکیل مدافع رامین با بیان اینکه تا کنون حدود چهار جلسه بازپرسی برگزار شده گفت: فکر می‌کنم یک یا دو جلسه دیگر نیز به شعبه بازپرسی احضار شویم.

شعبانی در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش مدارک دیگری برای ارائه دارد یا خیر گفت: اگر مدارک جدید از سوی دادسرا طلب شود، بر حسب‌نیاز ارائه می‌کنیم.

اواخر مرداد امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسر رامین پسر محمدعلی رامین و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران  از صدور قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.

محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز روز دهم شهریور امسال گفته بود: موردی نیز اخیراً مطرح شد که پسر یکی از مسئولان دولت قبل [یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین]، شرکتی ایجاد کرد و واردات بخش خاص، مهم و گران‌قیمتی از داروها را به‌صورت انحصاری در دست گرفت و داروهایی تقلبی یا با کیفیتی پایین وارد می‌کرد و سال‌ها مردم از آن استفاده می‌کردند. امروز مشخص شده که چندین میلیارد دلار از این طریق عاید جوانی شده که با یکی از خانم‌های هنرپیشه ازدواج و یکی از املاکش را که چند 10 میلیارد تومان ارزش داشته به‌ عنوان مهریه تقدیم خانم کرده است. این موارد و مواردی از این نوع فسادهای اقتصادی است که در کشور فقط آثار منفی اقتصادی نداشته بلکه در حال نابودی اخلاق در مملکت بود و ذیل چتر تحریم‌ها، انزوا و عدم تعامل با دنیا در ارکان مختلف نظام رسوخ کرده و به فسادی نهادینه‌ شده در کشور دامن می‌زد و مردم انتظار داشتند این وضع تغییر کند.

وکیل یاسین رامین نیز در واکنش به اظهارات نجفی گفت: تمام اختلاف‌حساب آقای یاسین رامین و سازمان متبوعش کمتر ار حدود یک میلیون دلار است و در اینجا باید بگوییم که آقای نجفی که مشاور اقتصادی رئیس جمهور هستند، بعید است معنای 8 میلیارد دلار را ندانند یا از روی هیجان‌زدگی برای متهم کردن دولت قبل با بردن آبروی متهمی که امکان دفاع در فضای عمومی را ندارند، به داخل چاه سیاه افتراء و دروغ پردازی افتاده باشند.

وکیل همسر مهناز افشار ادامه داد: نابخشودنی‌تر اینکه چنین موضوعی را به موضوع مهریه همسرشان گره زده‌اند که این نیز نه‌تنها از بافته‌ها و مجعولات خارج‌نشینان مغرض بود، بلکه از اساس نیز از اباطیل و هرزه‌نویسی آنان آغاز شد و امثال آقای نجفی و دیگران به‌فراخور حال و نیاز سیاسی خود، از این نمد کلاهی می‌دوزند.