۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

حاشیه‌های دیدار نخبگان با رهبر انقلاب

صبح امروز جمعی از نخبگان کشور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که این دیدار حاشیه‌هایی را دربر داشت.
کد خبر : ۳۲۹۰۱۰
صراط: صبح امروز جمعی از نخبگان کشور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند که این دیدار حاشیه‌هایی را دربر داشت.

به گزارش فارس، دانشجوی دکتری بود و در زمینه نانو فعالیت می‌کرد، دل پری از مسئولین داشت رو به هرکس که نزدیکش بود می‌گفت «باید کارت ملاقات همراهتان باشد، لوازم اضافی هم نداشته باشید» شور عجیبی در چهره‌اش و دیگر نخبگان بود عمدتا از دیگر نقاط کشور خود را به حسینیه امام خمینی (ره) رسانده بودند.

با هم وارد حسینیه شدیم گویی محیط برایشان تازگی داشت برخی سعی می‌کردند اشک شوق دیدار رهبر را مخفی کنند بعضی دیگر دنبال وضوخانه بودند یکی می‌گفت درد دلمان را به آقا می‌گویم. کمی آن طرف‌تر چند دانش آموز المپیادی نشسته بودند حس کنجکاوی در نگاهشان موج می‌زد، طوری به در و دیوار نگاه می‌کردند گویی قرار بود سوالات المپیادشان از آن جا طرح شود.

دل‌های پرشور نوای نوحه امام حسین (ع) را به گوش جان می‌پذیرفتند، پس از نوحه‌خوانی و سینه‌زنی رفته رفته تحرکات نشان از ورود آقا می‌داد. بچه ها چشمشان به محل های احتمالی داخل شدن رهبری دوخته بودند.

آقا که وارد شدند شعارها کوبنده‌تر شد « ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده».

پس از قرائت قرآن مجید مجری پشت تریبون قرار گرفت خودش هم جزو نخبگان بود رتبه 3 کنکور سراسری چند سال پیش با کلی انرژی و البته لرزش صدا؛ یکی یکی سخنرانان منتخب را صدا می‌زد و هر کدام هم پس از ایراد سخنان خود نزد آقا می رفتند دست بوسی و گرفتن چفیه هم که نقل و نبات اینگونه دیدارهاست.

یکی از نخبه‌ها که سابقه سکونت در چندین کشور از جمله آلمان و هنگ کنگ را داشت پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من به متن سخنانی که نوشته‌ام کاری ندارم و دلم می‌خواهد هر چه دلم می‌خواهد بگویم اجازه هست که آقا نیز در جواب با لبخندی موافقت خود را بیان کردند. در انتهای سخن خود نیز سریع پیش آقا رفت و چفیه را گرفت و طوری از بالای سکو به پایین آمد که انگار از سکوی قهرمانی به پایین می‌آید این عمل باعث خنده حضار شد.

مجری برنامه که خود نیز از سخنرانان بود در بخشی از صحبت‌هایش با انتقاد از برخورد بالا به پایین ساکنان تهران نسبت به دیگر هموطنان و به قولی شهرستان‌های دیگر واکنش رهبر انقلاب را در پی داشت آقا در پاسخ به این اعتراض فرمودند «خودشان مگر کجایی هستند برای نمونه خود من هم از شهرستان به تهران آمده ام» در این حین صدای انفجار خنده حضار فضای حسینیه امام خمینی را فرا گرفت.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر عدم حضور وزیر آموزش و پرورش در این دیدار از خدمات وی در بخش نخبگان تقدیر کرد.

زمانی که ستاری خاطره‌ای از نخبه ای که به ملاقات وی آمده بود و خود را همچون الکلی معرفی کرده بود که در صورت عدم کمک به وی می پرد واکنش جالب رهبری را به همراه داشت و معظم له به شوخی فرمودند «مست هم می‌کرده است».

در آغاز بیانات رهبر انقلاب ایشان نسبت به مطالب نوشته شده روی دست حضار و کاغذ‌های کوچکی که به عنوان تایید شعار‌های انقلابی تلقی می‌گردد و عموما در برنامه های مختلف اقشار از این روش برای عرض ارادت به ایشان استفاده می‌کنند واکنش نشان دادند و فرمودند «من این جمله‌های شما را نمی‌بینم ای کاش این ها را بعد از مراسم جمع آوری می‌کردند و به من نشان می‌دادند.»

حضرت آیه الله خامنه‌ای در بیانات سراسر محبت خود نسبت به نخبگان تاکید کردند: «سرعت رشد علمی کشور به هیچ وجه نباید کاهش یابد» که در این لحظه صدای تکبیر نخبگان در تایید این سخن رهبری موجب ایجاد فضایی سرشار از عرض ارادت نسیبت به توجه معظم له به مسائل علمی در کشور شد.

در این دیدار زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، منصور کبگانیان دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور حضور داشتند.