۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

وزیرعلوم: چرا باید استعفا بدهم؟/ برای استیضاح آماده‌ام

وزیر علوم گفت: هیچ مساله‌ای در رابطه با استعفای من مطرح نیست و برای پاسخگویی به مجلس درباره استیضاح آماده‌ام.
کد خبر : ۳۲۹۱۲۵
وزیرعلوم: چرا باید استعفا بدهم؟/ برای استیضاح آماده‌ام
صراط: وزیر علوم گفت: هیچ مساله‌ای در رابطه با استعفای من مطرح نیست و برای پاسخگویی به مجلس درباره استیضاح آماده‌ام.

به گزارش فارس،‌ محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه اجلاس مشترک دانشگاه‌های ایران و روسیه در باغ نگارستان دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای چه باید استعفا بدهم؟ هیچ مساله‌ای مطرح نیست و چیزی ندارم که در این باره بگویم.

وی افزود: من و استعفا؟ چرا باید استعفا بدهم. استعفا فقط یک شایعه است.

وزیر علوم در رابطه با استیضاحش نیست اظهار داشت: قرار است در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شود و حتما به رئیس کمیسیون آموزش مجلس نامه‌ای رسیده است که وی این مساله را مطرح می‌کند، به هر حال آماده‌ام که پاسخ دهم.

وی در رابطه با تغییر روسای دانشگاه‌ها نیز گفت: روسای دانشگاه فعال هستند چرا باید تغییرشان دهیم؟ البته برخی از روسا زمان مسئولیت‌شان تمام شده یا در شرف تمام شدن است.

وزیر علوم در رابطه با اقدام انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در زمینه انتشار عکس سرکرده گروهک منافقین در مجله فارغ‌التحصیلان گفت: انجمن فارغ‌التحصیلان طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه وزیر علوم وقت در دهه‌های گذشته می‌تواند در دانشگاه‌ها شکل بگیرد که شکل‌گیری این انجمن در دانشگاه شریف هم به همین صورت بوده است و این انجمن می‌توانسته براساس قانون از امکانات دانشگاه استفاده کند ولی به طور معمول انجمن‌های  در مسایل دانشگاه‌ها دخالتی ندارند و فقط می‌توانند به فعالیت‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت انجمن‌ها به مدیریت دانشگاه ارتباطی ندارد که از سال 89، انجمن فارغ‌التحصیلات دانشگاه شریف تصمیم گرفته تا هر ساله فارغ‌التحصیلانی که 40 سال از فعالیت‌شان می‌گذرد را گرد هم آورد. امسال هم طبق روال هر سال این کار انجام شد و ورودی‌های سال 51 دور هم جمع شدند ولی متاسفانه چنین اتفاقی افتاد که افراد ناباب در ورودی‌های سال 51 حضور داشتند و عکس آنها در مجله چاپ شد و یکی دو مورد اشکال دیگر هم بود که دانشگاه قبل از برگزاری نشست متوجه شد و دستور به جمع‌آوری داد، در نشست فارغ‌التحصیلان هم تذکر داده شد و دستور تعطیلی دفتر انجمن از سوی رئیس دانشگاه صادر شد.

وزیر علوم افزود: انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف خودشان ساختمانی ساخته بودند که بخشی از آن را هم در اختیار دانشگاه قرار داده بودند ولی پس از این اقدام دفترشان تعطیل و خودشان به مراجع قانونی معرفی شدند، حتی چاپخانه منتشرکننده نیز تحت سوال است.

فرهادی اضافه کرد: البته این انجمن در بیانیه‌ای عذرخواهی و ابراز برائت کرده ولی در هر صورت این مساله به دانشگاه مربوط نمی‌شود.

وزیر علوم در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی که قرار بود در دانشگاه تهران برگزار شود، گفت: البته کمی از آغاز سال تحصیلی گذشته است ولی برنامه‌هایی در دست داریم که امیدواریم رئیس جمهور نیز حضور یابد.

وی افزود: رئیس جمهور حتما در مراسم روز دانشجو در یکی از دانشگاه‌ها حضور می‌یابد ولی مراسم دیگری نیز در دست داریم.

وی در رابطه با همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه علمی و تحقیقاتی نیز گفت: میز مخصوص در حوزه همکاری‌های بین‌المللی داریم و مرکز همکاری و فناوری رازی نیز در مسکو راه‌اندازی شده است.