۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

افشای هزینه ساخت سریال «شهرزاد»

در سریال شهرزاد ۲ حضور ندارم و علاقه دارم به‌جای آن مجموعه‌ای را بسازم که از صفر تا صد آن را کاملاً مدیریت کنم.
کد خبر : ۳۲۹۱۵۰
صراط: در سریال شهرزاد ۲ حضور ندارم و علاقه دارم به‌جای آن مجموعه‌ای را بسازم که از صفر تا صد آن را کاملاً مدیریت کنم.

به گزارش ایلنا، محمدهادی رضوی با اعلام این مطلب گفت: علاقه دارم در انتخاب همه عوامل از پشت صحنه تا جلوی دوربین دخیل باشم و حتی انتخاب فیلمنامه و دیالوگ‌ها برای من بسیار مهم است. همچنین یکسری مسائل مانند حجاب و نشان دادن نقش نیروهای متدین در اتفاقات گوناگون برایم اهمیت زیادی دارد.

رضوی افزود: در قسمت اول سریال شهرزاد قرارداد سرمایه‌گذاری را امضا کرده بودم و یکی از بندهای این قرارداد این بود که در فیلمنامه حق دخالت ندارم ولی برای شهرزاد ۲ این بند را قبول نکردم زیرا معتقدم نمی‌توانم به عنوان یک فعال اقتصادی در سینما حضور داشته باشم و دم از اقتصاد فرهنگی بزنم اما در روند ساخت و فیلمنامه و دیالوگ‌ها هیچ نقشی نداشته باشم.

وی با اشاره به نمایش تصویری که حسین شریعتمداری (مدیرمسئول کیهان) در بخشی از قسمت اول سریال شهرزاد از این مجموعه ارایه داده بود؛ گفت: این مسئله مرا ناراحت و غافلگیر کرد. واکنش‌هایی که این مسئله به وجود آورد را اصلاً نپسندیدم و علی‌رغم آنکه از این مسئله ناراحت بودم و پاسخ‌هایی که به من داده شد قانع‌کننده نبود ولی بازهم حمایت خودم را ادامه دادم.

رضوی افزود: نمی‌توانم در کاری یا فیلمی سرمایه‌گذاری کنم که اعتقادی به آن نداشته باشم یا خلاف اعتقادات من باشد. اگر به دنبال کسب منافع اقتصادی بودم قطعاً‌ در جاهای دیگری امکان سرمایه‌گذاری وجود داشت اما وقتی در یک کار فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌کنم باید به آن کار اعتقاد داشته باشم و نمی‌توانم راهنمای چپ بزنم و به راست بپیچم.

وی با اشاره به اینکه مثبت‌ترین بخش سریال شهرزاد این بود که مردم با طیب خاطر چهار هزار تومان پرداخت می‌کردند و هر قسمت از سریال را می‌خریدند؛ گفت: اینگونه درآمد بسیار زیباست و هیچ رانتی در آن نیست و باید همین‌جا از آقای سعید ملکان تشکر کنم که در بحث مالی سریال شهرزاد و روند تولید آن کاملاً شفاف عمل کرد.

رضوی ادامه داد: دومین مسئله این بود که سرمایه‌گذاری در سریال شهرزاد یک امر مشارکتی بود. در چنین کارهایی باید شریک دیگر کار نیز تمایل به ادامه همکاری داشته باشد و وقتی این تمایل وجود ندارد؛ نمی‌توان به زور همکاری کرد.

وی با اشاره به اینکه در قسمت اول سریال شهرزاد ۵۰ درصد سرمایه این سریال را تامین کرده است؛ گفت: هزینه ساخت این سریال ۱۲ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد توسط من یعنی شش میلیارد تومان و ۵۰ درصد توسط محمد امامی تامین شد. البته فروش سریال و درآمدزایی آن خوب بوده است اما باید برای مشخص کردن رقم میزان سود جزئیات کاملاً بررسی شود.

رضوی افزود: سریال شهرزاد نشان داد اگر کار خوب ساخته شود مردم قطعاً از آن استقبال می‌کنند و سریال شهرزاد به دلیل همین استقبال به قسمت دوم رسید چون قسمت اول آن سودآور بود.

وی افزود: مدت‌ها بود که مشخص شده بود من در قسمت دوم سریال شهرزاد حضور ندارم اما برای آنکه خدایی نکرده سوءتعبیری به وجو د نیاید یا مشکلاتی برای قسمت دوم سریال شهرزاد ایجاد نشود؛ این مسئله را اعلام نکردم.

رضوی با آرزوی موفقیت برای سازندگان قسمت دوم سریال شهرزاد گفت: در روند ساخت قسمت دوم این سریال حضور ندارم و علاقه دارم کار جدیدی را شروع کنم که مدیریت صفر تا صد آن کاملاً در دست خود من باشد و می‌خواهم کاری بسازم که عقاید خود را نیز در آن کار بیان کنم و اگر پولی برای اثری می‌دهم باید بدانم در چه راهی خرج می‌شود و نظر خود را نیز بیان کنم.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: در حال بررسی یک فیلمنامه و همکاری با بهرام توکلی برای ساخت یک فیلم جدید هستیم.