۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱

آخرین جزئیات از خسارات زلزله زرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از ترک های جزئی در برخی ساختمان های مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: هفت نفر به دلیل زمین خوردن در هنگام فرار از ساختمان دچار آسیب شده اند.
کد خبر : ۳۲۹۲۰۷
صراط: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از ترک های جزئی در برخی ساختمان های مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: هفت نفر به دلیل زمین خوردن در هنگام فرار از ساختمان دچار آسیب شده اند.

محسن صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بروز سه زمین لرزه طی یک ساعت گذشته در شهرستان زرند، اظهار کرد: بزرگترین این زمین لرزه ها ۴.۸ ریشتر بوده است.

وی روستای سلیمان آباد در مسیر جاده زرند – یزدان شهر را نزدیکترین محل به کانون زمین لرزه دانست و افزود: این زمین لرزه در شهرستان های زرند، کرمان، کوهبنان و راور احساس شد.

صالحی از تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان زرند خبر داد و گفت: گزارش خسارت جانی و مالی گسترده ای نداریم اما هفت نفر به دلیل زمین خوردگی در هنگام فرار از ساختمان مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه یکسری ترک های جزئی در برخی اجزای غیرباربر ساختمان ها ایجاد شده است، گفت: اجزای غیرباربر در واقع اجزای سازه ای نیستند.

صالحی با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و رعایت اصول ایمنی گفت: توصیه همیشگی به مردم این است که هیچ گاه در ساختمان های غیرمقاوم اقامت نکنند.

وی با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست، گفت: به نظر می آید روند زلزله نزولی باشد اما نمی توان به طور قطعی در این خصوص نظر داد و امکان دارد در ساعات آینده اتفاقات دیگری رخ دهد.