۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

قاضی زاده هاشمی:تغییرات کابینه کاملاً انتخاباتی بود

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت به دلیل نگرانی از برخی افشاگری‌ها درباره صندوق ذخیره فرهنگیان «فانی» را برکنار کرد، گفت: تغییرات کابینه کاملاً انتخاباتی بود.
کد خبر : ۳۲۹۲۷۴
صراط: عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت به دلیل نگرانی از برخی افشاگری‌ها درباره صندوق ذخیره فرهنگیان «فانی» را برکنار کرد، گفت: تغییرات کابینه کاملاً انتخاباتی بود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عزل و برکناری فانی وزیر سابق آموزش و پرورش و تغییرات دیگر کابینه، اظهار داشت: دولت با ایجاد تغییرات جدید در کابینه 3 هدف را دنبال کرد.

وی افزود: امروز اصلی‌ترین مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصاد، معیشت و دستاوردهای برجام است، اما دولت 3 وزیری را تغییر داد که حوزه کاری‌شان اصلاً مرتبط با این موارد نبود، دولت می‌خواهد با ایجاد این تغییرات زمین بازی را عوض کند و آدرس غلط به افکار عمومی بدهد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به برکناری وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: دولت نگران صحبت‌هایی بود که در روز استیضاح فانی در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شد، دولت نگران برخی افشاگری‌ها در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و سایر مسائل مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و امثالهم بود، به همین دلیل پیش از استیضاح فانی، او را برکنار کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تغییرات کابینه کاملاً انتخاباتی بود، خاطرنشان کرد: از طرفی نظرسنجی‌هایی که حتی خود سایت‌های اصلاح‌طلب انجام داده بودند نشان‌دهنده عدم رضایت بیش از 97 درصد جامعه فرهنگیان نسبت به وزیر آموزش و پرورش بود، دولت می‌خواست با تغییر فانی پیش از استیضاحش در پارلمان و با توجه به اینکه می‌دانست وزیر پس از استیضاح رفتنی است، به جامعه فرهنگیان بگوید من خودم به مطالبه شما پاسخ دادم و وزیر را تغییر دادم تا بتواند از این طریق این عصبانیت و خشمی که در جامعه فرهنگیان نسبت به دولت ایجاد شده است، را کمی تعدیل کند.