۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴

اعتصاب عمومی هزاران ایتالیایی را سرگردان کرد

هزاران ایتالیایی در اعتراض به بیکاری، نبود امنیت شغلی، پائین بودن حقوقها و ادامه سیاست های سخت گیرانه اقتصادی دولت این کشور برای ۲۴ ساعت اعتصاب عمومی کردند.
کد خبر : ۳۲۹۳۰۶
صراط: هزاران ایتالیایی در اعتراض به بیکاری، نبود امنیت شغلی، پائین بودن حقوقها و ادامه سیاست های سخت گیرانه اقتصادی دولت این کشور برای ۲۴ ساعت اعتصاب عمومی کردند.

به گزارش تسنیم، صدها هزار ایتالیایی در اعتراض به بیکاری، نبود امنیت شغلی، پائین بودن حقوقها و ادامه سیاست های سخت گیرانه اقتصادی دولت این کشور برای 24 ساعت اعتصاب عمومی کردند.

یک شهروند ایتالیایی گفت « متاسفانه تدابیر ریاضتی در ایتالیا ادامه دارد و بسیاری از خانواده ها قادر به تامین هزینه زندگی نیستند. دستمزد افراد شاغل و مستمری بگیران هم روز به روز کمتر می شود.»

این اعتصاب بخش های وسیعی از اقتصاد ایتالیا را در بخش های حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی، بهداشت و آموزش و پرورش زمین گیر کرد. یکی دیگر از شهروندان ایتالیایی ساکن رم گفت « مشکل بیکاری، نبود امنیت شغلی و تداوم کاهش خدمات عمومی از جمله دلایل اصلی برگزاری اعتصاب عمومی در ایتالیا است. دولتمردان ایتالیایی سالهاست که به بهانه بحران اقتصادی مردم را تحت رنج و درد زیادی قرار داده اند. مردم دیگر تحمل ادامه این وضع را ندارند.»

اتحادیه های کارگری در ایتالیا اعلام کردند عصر روز شنبه تظاهرات بزرگی را علیه سیاست های اقتصادی و اجتماعی متئو رنتسی نخست وزیر این کشور و همچنین در مخالفت با اصلاح قانون اساسی ایتالیا در رم بر پا خواهند کرد.

درپی این اعتصاب سراسری شبکه حمل و نقل عمومی ایتالیا شامل اتوبوس، مترو و قطار به شدت دچار بحران شد و هزاران نفر در خیابان ها و ایستگا های مترو و قطار سرگردان شدند.