۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

خشم کارمندان از قانون عجیب در مدینه +عکس

ملزم شدن کارکنان در مدینه منوره به ثبت اثر انگشت خود در دستگاه حضور غیاب به مدت پنج بار از لحظه ورود به محل کار تا لحظه خروج، نارضایتی شدید و تحریم محل کار از سوی آنها و نیز خشم مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.
کد خبر : ۳۲۹۳۱۵
 صراط: ملزم شدن کارکنان در مدینه منوره به ثبت اثر انگشت خود در دستگاه حضور غیاب به مدت پنج بار از لحظه ورود به محل کار تا لحظه خروج، نارضایتی شدید و تحریم محل کار از سوی آنها و نیز خشم مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های سعودی از تجمع کارکنان معترض در مقابل ساختمان شهرداری مدینه منوره در اعتراض به اجباری شدن پنج نوبت ثبت اثر انگشت با دستگاه حضور و غیاب خبر دادند و تاکید کردند بحران اثر انگشت از کارمندان همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، محمد العمری شهردار مدینه منوره بر اجباری بودن ثبت اثر  انگشت کارکنان به مدت پنج بار در هر روز تاکید کرده است. وی خطاب به کارکنان معترض گفته است: تعداد شما زیاد است و کنترل شما فقط از طریق ثبت  اثر انگشت ممکن است.

پس از تجمع ده‌ها کارمند معترض در  شهرداری مدینه منوره برای سومین بار پیاپی، شهردار این شهر به مدت 10 دقیقه با نمایندگان معترضان گفت‌وگو کرد، اما فقط وعده داد در صورت پایبندی آنها به ثبت اثر انگشتشان، در تصمیم خود بازنگری خواهد کرد.

به نوشته عکاظ، کارمندان بسیاری از دفاتر شهرداری و شهرداری‌های نواحی مدینه منوره در محل کار خود حاضر نشدند که سبب موج نارضایتی و خشم مراجعه‌کنندگان شد که خود را از بحران ثبت اثر انگشت متضرر دیده‌اند.

 خشم کارمندان از قانون عجیب در مدینه+عکس

شهردار مدینه اخیرا کارمندان را موظف کرده است علاوه بر ثبت اثر انگشت هنگام ورود  و خروج، سه بار اضافی هم در طول ساعات کاری خود اثر انگشت خود را ثبت کنند.

یکی از ارباب رجوع به عکاظ گفته بود از سه روز پیش به خاطر عدم حضور کارکنان در محل کارشان، مشکلش برطرف نشده است، ساعت هشت صبح به شهرداری رفته بود و جز هرج و مرج چیزی مشاهده نکرده است.

تصمیم به گرفتن ثبت اثر انگشت در پنج نوبت در مدینه منوره دست‌مایه تمسخر شبکه‌های ماهواره‌ای شده است به طوری که شبکه سعودی العربیه اعلام کرده است بهتر بود که شهردار،‌طرح آینده را برای کارکنان ترسیم می‌کرد به جای این‌که به صف‌های ثبت انگشت اهتمام نشان دهد و وقت تلف شده را فراموش کند.

اما در حالی که شهرداری مدینه منوره بر ضرورت ثبت اثر انگشت کارکنان در پنج نوبت تاکید کرده است،‌ عکاظ گزارش داده است که 1700 کارمند شهرداری مدینه از انجام این دستور سرپیچی کرده‌اند.

شهرداری مدینه منوره در  توجیه صتمیم خود اعلام کرده است تعداد کارکنان شهرداری، 2300 نفر است و کنترل و پیگیری فعالیت آنها به صورت غیرمکانیزه بی‌نتیجه و بیهوده است و به همین سبب تصمیم گرفته است از طریق سیستم‌های هوشمند بر آنها نظارت کند.

محمد العمری شهردار مدینه منوره اعتراف کرده است که 75 درصد کارکنان شهرداری در ساعات کاری در محل کارشان حضور ندارند و منضبط نیستند و تنها 25 درصد آنها منظم و منضبط هستند.

وی اجرای طرح اجباری پنج نوبت ثبت اثر  انگشت را سبب افزایش میزان انضباط کاری دانسته است.