۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
اختلاف نظرسنجی ها نصف شد

ترامپ فاصله خود را با کلینتون کاهش داد

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد اگرچه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همچنان نزد افکار عمومی محبوبتر است اما نامزد جمهوریخواه فاصله خود را با وی به نصف کاهش داده است.
کد خبر : ۳۲۹۳۲۸
ترامپ فاصله خود را با کلینتون کاهش داد
صراط: تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد اگرچه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همچنان نزد افکار عمومی محبوبتر است اما نامزد جمهوریخواه فاصله خود را با وی به نصف کاهش داده است.

به گزارش مهر، تازه ترین نظرسنجی مشترک «رویترز-ایپسوس» حاکی از آن است که در عرض یک هفته گذشته، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاصله خود را با هیلاری کلینتون از حزب دموکرات به نصف کاهش داده است.

گفتنی است که ادعای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در روند انتخاباتی آمریکا، با واکنش رای دهندگان جمهوریخواه مواجه شده و احساسات آنها را به نفع وی برانگیخته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که ۶۳ درصد از آمریکایی ها از جمله یک سوم از حامیان حزب جمهوریخواه بر این باورند که ترامپ در گذشته مرتکب تعرض جنسی شده است حال آنکه بسیاری از طرفدران وی می گویند آنچه که وی در پیشنه خود دارد در مقایسه با آنچه که وی قرار است در جایگاه رئیس جمهوری آمریکا برایشان انجام دهد، از کمترین اهمیت بر خوردار است.

طبق نظرسنجی رویترز-ایپسوس که در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۰ اکتبر (روز برگزاری سومین مناظره انتخاباتی آمریکا) انجام شده است، کلینتون با چهار امتیاز برتری و به نسبت ۴۴ به ۴۰ درصد از ترامپ پیش است حال آنکه در نظر سنجی قبلی که در بازه زمانی ۷ تا ۱۳ اکتبر انجام شد، این نسبت ۴۴ به ۳۷ بوده است.

با این حال، طبق میانگینی که موسسه «ریل کلیر پالیتیکز» از نتیجه نظرسنجی های انجام شده در سطح ملی ارائه داده است، کلینتون با ۶.۲ درصد برتری و با نسبت ۴۸.۱ به ۴۱.۹ از ترامپ پیش است.

این در حالی است که نامزد جمهوریخواه امروز شنبه در «گتی برگ» ایالت «پنسیلوانیا» سخنرانی خواهد داشت- مکانی که به لحاظ نمادین برای جمهوریخواهان از ارزش زیادی برخوردار است چرا که «آبراهام لینکلن» رئیس جمهوری وقت از حزب جمهوریخواه، سخنرانی معروف خود درباره جنگ داخلی این کشور را در آنجا ارائه داد.

به گفته مشاوران ترامپ، این سخنرانی به منزله ختم کلام او با رای دهندگان جمهوریخواه خواهد بود و انتظار می رود که در طول آن، وی پیش نمایشی از برنامه خود برای ۱۰۰ روز نخست دوران ریاست جمهوری ارائه دهد.

ستاد انتخاباتی ترامپ در ماه میلادی جاری (اکتبر) به واسطه انتشار نواری ویدئویی که تاریخ ضبط آن به سال ۲۰۰۵ میلادی باز می گردد و اعتراف نامزد جمهوریخواه به هرزگی هایش را به تصویر می کشد، با شوکی عظیم مواجه شد. از آن پس، نامزد جمهوریخواه با شکایت های متعددی روبرو بوده که البته به ادعای خودش همگی ساختگی هستند.

با این حال، در واپسین روزهای رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، آنچه که بر ترامپ گذشت، ستاد انتخاباتی وی را به تقلایی مضاعف برای جلب حمایت رای دهندگان آمریکایی وا داشت.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز