۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
مؤذن ۷۲ ساله خراسانی:

در بیمارستان اذان گفتم و شفا گرفتم+عکس

«رحمت‌الله شبان» ساکن یکی از روستاهای بیرجند است. او از ۴۰ سال پیش تاکنون بر بام خانه خود و مسجد محله اذان می‌گوید و به واسطه همین امر، شفای خود را از امام رضا(ع) گرفته است.
کد خبر : ۳۲۹۳۵۰
صراط: «رحمت‌الله شبان» ساکن یکی از روستاهای بیرجند است. او از ۴۰ سال پیش تاکنون بر بام خانه خود و مسجد محله اذان می‌گوید و به واسطه همین امر، شفای خود را از امام رضا(ع) گرفته است.

به گزارش ستاد اقامه نماز، رحمت‌الله شبان از اهالی روستای چهکند شهرستان بیرجند است و اکنون ۷۲ سال سن دارد. این پیرمرد روستایی به کشاورزی مشغول است و ۱۰ فرزند دارد. وی از نعمت خواندن و نوشتن محروم است اما با تلاش فراوان در خواندن ادعیه و اذکار نماز توانمند شده است.

وی درباره هدف خود از اذان‌گفتن بر بام خانه گفت: من فقط برای رضای خدا اذان می‌گویم و هدف دیگری ندارم. شبان ادامه داد که قبل از انقلاب این کار را آغاز کرده‌ام و تا وقتی که بتوانم ادامه خواهم داد.

شبان، مشوق خود را حجت‌الاسلام کرامی از روحانیون تبلیغی دانست، همچنین از دوست خود (آقای یعقوب‌پور از جانبازان دفاع مقدس) نام برد.

در بیمارستان اذان گفتم و شفا گرفتم+عکس

وی در پاسخ دیگری در خصوص آثار و برکاتی که در این کاردیده گفت: مهمترین برکت کارم این است که همگان هنگام دیدنم تشکر می‌کنند و به نیکی از پدر و مادرم یاد کرده و برای آن‌ها طلب آمرزش می‌کنند و این موضوع از همه چیز برای من مهمتر و با ارزش‌تر است.

شبان در پایان به ذکر خاطره‌ای از اثرات معنوی اذان و نماز در زندگی‌اش پرداخت و گفت: چند سال پیش بر اثر بیماری قلبی در مشهد بستری شدم و گفتند که باید عمل شوی! همان شب در بیمارستان اذان گفتم و از امام رضا(ع) خواستم که به من عنایت کند و شفایم را از خدا بطلبد. داشتم برای اتاق عمل آماده می‌شدم که خبر آوردند به علت خراب‌شدن دستگاه‌های بیمارستان عمل نخواهی شد. روز بعد که دکتر برای معاینه آمد گفت به عمل نیازی نداری و مرا مرخص کرد. از بیمارستان که مرخص شدم مستقیم برای تشکر از مولایم امام رضا (ع) به حرم رفتم.