۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

توضیحات اژه‌ای درخصوص پرونده های بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده های صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: مجموعا در هر دو پرونده هشت نفر بازداشت هستند.
کد خبر : ۳۲۹۶۲۰
توضیحات اژه‌ای درخصوص پرونده های بانک توسعه و صندوق فرهنگیان
صراط: سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده های صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: مجموعا در هر دو پرونده هشت نفر بازداشت هستند.

به گزارش مهر،حجت الاسلام محسنی اژه ای در صد و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت پرونده ارزی گفت: یدالله روزچنگ به برگرداندن ۱۸۱ میلیارد تومان و ۲۰ سال حبس و لقمان روزچنگ به همین میزان حبس و راشد به ۱۲ سال حبس و عودت مال الرشا به برگرداندن ۸ میلیارد، کاظم باغ شیرین معروف به باقری به ۱۲ سال حبس محکوم شدند وحکم سامان حسن سلطانی نقض و به دیوان عالی برگشته است.

وی افزود: در پرونده ثامن نیز بیست و چهار هزار نفر باید تعیین تکلیف شوند و این تعداد در مقام اجرا هستند و افرادی که ۲۰۰ میلیون سپرده گذاری دارند قرار شد از ۱۷ مهر ، ۳۵ میلیون تومان را نقد بگیرند. کسانی که ۳۰۰ میلیون به بالا سپرده گذاری دارند امکان تهاتر با سرمایه گذاران این شرکت تعاونی وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در مهرماه گفت: بیش از ده تن مواد مخدر از انواع مختلف از انواع مختلف مواد مخدر کشف شده است.

معاون اول قوه قضاییه در واکنش به صحبت های برخی از افراد مبنی بر اینکه اعدام قاچاقچیان مواد مخدر نتیجه بخش نیست،گفت: از سال ۷۶که قانون مبارزه با مواد مخدر تصویب شد، قرار بود اردوگاه هایی برای نگه داری معتادین و متهمان با این جرم تاسیس شود که این امر رخ نداد.

اژه ای ادامه داد: اگر مجازات اعدام هیچ تاثیری نداشته است باید فکری در خصوص مجازات قاچاق چیان مواد مخدر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده های صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گفت: مجموعا در هر دو پرونده هشت نفر بازداشت هستند. ممکن است برخی از اینها با قرار آزاد شوند و یا تعداد بازداشتی ها افزوده شود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
۱
۱
عجیبه عجیب ترین خبر چند روز اخیر را بازتاب نمی دین.
بچه ....!!!