۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

واکنش تند کره شمالی به رزمایش در شبه جزیره کره

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای، مانور مشترک نظامی دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را که در شبه جزیره کره در حال برگزاری است، به شدت محکوم کرده است.
کد خبر : ۳۲۹۶۶۳
صراط: وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای، مانور مشترک نظامی دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را که در شبه جزیره کره در حال برگزاری است، به شدت محکوم کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از "رودونگ سینمون" ارگان رسمی حزب حاکم کره شمالی، وزارت خارجه کره شمالی با صدور بیانیه ای با محکوم کردن مانور دریایی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در آبهای شبه جزیره کره، هشدار داد: این گونه مانورها تهدیدی برای کره شمالی و کل منطقه شمال شرق آسیا خواهد بود.

روز شنبه نیروهای دریایی این سه کشور مانور دو روزه تمام عیاری را در جزیره جیجو کره جنوبی آغاز کرده اند. وزارت خارجه کره شمالی افزود: ائتلاف به رهبری آمریکا به دنبال اجرای راهبردهای مورد نظر واشنگتن در منطقه است.

کره شمالی هفته گذشته در اقدامی مغایر با درخواست جامعه بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت، یک فروند موشک بالستیک میان برد را آزمایش کرد.

وزارت خارجه کره شمالی در ادامه این بیانیه، واشنگتن را به افزایش فشار نظامی بر کره شمالی متهم کرده و همه مسئولیت تشدید اوضاع در شمال شرق آسیا را متوجه آمریکا دانسته است.

این بیانیه افزود: کره شمالی به تقویت بیشتر بازدارندگی هسته ای ادامه خواهد داد تا امنیت و صلح در شبه جزیره کره را تضمین کند.

ناو آمریکایی یو اس اس رونالد ریگان به همراه ده ها فروند کشتی و زیردریایی در این مانور بزرگ دریایی شرکت کرده اند.

در این حال دیپلمات های ارشد آمریکا، ژاپن و کره جنوبی قرار است طی روزهای آینده با یکدیگر دیدار کنند و در خصوص تدابیر و اقدامات مشترک علیه پیونگ یانگ مذاکره خواهند کرد.

شورای امنیت نیز هفته گذشته با صدور بیانیه ای شلیک ناموفق موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرده است. شورای امنیت اعلام کرد: شلیک این موشک، نقض آشکار و بزرگ تعهدات کره شمالی در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز