۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

توقیف شناور غیرمجاز در ساحل خلیج فارس

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: یک فروند شناور به همراه ۲ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و همچنین ۲ شکارچی با ۳ قبضه صلاح غیرمجاز کشف و دستگیر شدند.
کد خبر : ۳۲۹۶۷۵
صراط: فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: یک فروند شناور به همراه ۲ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و همچنین ۲ شکارچی با ۳ قبضه صلاح غیرمجاز کشف و دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، نادر اسداللهی عصر امروز در گفت‌وگو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک فروند شناور که از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به مقصد آبادان در حال حرکت بود توقیف شد.

وی افزود: دریابانان کنترل‌کننده شناورهای ورودی به کشور به این شناور مشکوک شده و آن را متوقف کردند و مورد تفتیش و بررسی قراردادند.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان با اشاره به حمل کالای قاچاق توسط این شناور، بیان کرد: مأموران در بازرسی از این شناور 180 طاقه پارچه قاچاق را کشف و توقیف کردند.

اسداللهی با اشاره به دستگیری یک متهم در ارتباط با این پرونده، عنوان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این محموله قاچاق 2 میلیارد ریالی با هوشیاری نیروهای دریابانی در آبراه اروند کشف‌شده و یک نفر قاچاقچی به مراجع قانونی تحویل داده شد.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان افزود: اخیراً نیز 2 نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند و 3 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 90 تیر از این شکارچی‌ها ضبط شد و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.