۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

بیانیه پایانی اجلاس بیداری اسلامی در بغداد

نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بیانیه پایانی خود بر تحقق آرمان آزادی فلسطین، ضرورت پایان جنگ در یمن، حل بحران سوریه و تمجید از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
کد خبر : ۳۲۹۶۸۲
صراط: نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بیانیه پایانی خود بر تحقق آرمان آزادی فلسطین، ضرورت پایان جنگ در یمن، حل بحران سوریه و تمجید از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، شورای عالی مجمع بیداری اسلامی عصر امروز با صدور بیانیه ای به اجلاس خود در بغداد پایان داد و در بیانیه پایانی خود بر ضرورت پایان جنگ در یمن، حل بحران سوریه و تمجید از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

بر اساس این گزارش در بیانیه پایانی نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بغداد پایتخت عراق آمده است: بیداری اسلامی با رهبری آیت الله خامنه ای (دام ظله) در منطقه شکوفا شده و به جنون مبتلا نشده است. همچنان به راه خود ادامه می دهد. جهان اسلامی در برهه کنونی با چالش هایی مواجه شده است که این چالش ها بر اساس اصول اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حفظ و مصون ماندن هویت اسلامی و مصالح عالی بر محور قرآن کریم این امکان را فراهم می کند که امت اسلامی پیشرفت کند. تفکر وهابی با تفکر اسلامی مخالف است و این تفکر منحرف توسط دشمنان اسلام ایجاد شده است. این در حالی است که اسلام بر وحدت و دوری از ظلم بنا شده است. اهتمام به مذهب اسلامی امری ممکن است که با به کارگیری شیوه های فرهنگی جدید و ایفای نقش سیاستمداران، متفکران و نخبه ها امکان پذیر است. ملت های متمدن با تروریسم مخالف هستند.

در این بیانیه همچنین در خصوص کشورهای منطقه نیز تصریح شده است: یگان هایی از ارتش و پلیس و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش موفق شدند. سوریه به دلیل حضور عناصر تکفیری از نقاط مختلف جهان در خاک این کشور به منطقه مهمی برای فعالیت های تروریستی مبدل شده است که موجب طولانی شدن جنگ در این کشور نیز می شود. تنها راهکار برای پایان درگیری ها در سوریه راه حل سیاسی از طریق مذاکره میان گروه های سوری است. مردم سوریه می توانند سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و کشورهای اسلامی نیز باید حمایت خود از سوریه را ثابت کنند. همچنین هجوم غیرقانونی به یمن و کشتار کودکان و زنان به دلیل مقاومت یمنی ها شکست خورده است. سعودی ها باید با سازمان ملل همراهی و از ادامه جنگ علیه یمنی ها خودداری کنند. زیرا این اقدام جنایت جنگی محسوب می شود و آنها جنایتکار جنگی خواهند بود.

در بیانیه این شورا پیرامون فلسطین چنین آمده است: آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف هنوز هم به عنوان اصلی ترین موضوع پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی قرار دارد. طی دهه های گذشته گسترده ترین و حیرت آورترین نقض حقوق بشر، ظلم و تجاوز در سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. رژیم صهیونیستی با به کارگرفتن انواع جنایت ها و اقدامات ضدبشری و پایمال کردن ابتدایی ترین حقوق مردم فلسطین، حقوق و کرامت انسانی آنان را لگدمال کرده است. در برابر این روند قتل و غارت و تجاوز، جوامع غربی نیز منافقانه واکنش موثری از خود بروز نداده اند. کشورهای اسلامی با در نظر گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام، باید تمام تلاش های خود را صرف تحقق آرمان آزادی سرزمین فلسطین از نهر تا بحر و قدس شریف نمایند.

اعضای شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در پایان از «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق، «حیدرالعبادی» نخست وزیر این کشور، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان و «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و دیگر شخصیت های عراقی به دلیل میزبانی این اجلاس تقدیر و تشکر کردند.