۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
فائزه هاشمی:

اسبی ندارم که هندوانه ۳۰۰ هزار تومانی بخورد/ در انگلیس مستاجر بودم

کد خبر : ۳۲۹۷۴۵
صراط: حسین دهباشی با فائزه هاشمی برای مجموعه تاریخ شفاهی «خشتِ خام» گفت‌وگویی انجام داده که بخش‌هایی از آن درباره شایعات پیرامون دختر کوچکتر آیت‌الله هاشمی به نقل از روزنامه شرق در ادامه آمده است.

*می گویند اموال اینجا برای من هست! آن برج برای من هست! آن ویلای نمی‌دانم عظیم برای من هست! برای مهدی هست! برای محسن هست! من هیچ چیز در کانادا ندارم، من هیچ‌چیز خارج از کشور ندارم! بکینهام که بودم خانه‌ام اجاره‌ای بود! یعنی من پول نداشتم خانه بخرم! انگیزه نداشتم خانه بخرم!

‌سال ٨٤ یک سی‌دی پخش کرده بودند که من به اتفاق مثلا عمه ٩٠ساله‌ام یک شرکت نفتی عظیم داریم، به میزان تیراژ خیلی وسیع در نمازجمعه‌ها توزیع کرده بودند. محسن رفته بود شمال با پسرخاله‌ام. یکی دیگر از فامیل‌هایمان که حالا دقیقا یادم نیست چه کسی بود گفت برویم به این املاک سر کوچه سر بزنیم ببینیم خانه چنده؟ زمین چنده؟ می‌شود خرید؟ نمی‌شود خرید؟ می‌روند گپی بزنند صاحب املاکی ته کوچه ملکی را نشان می‌دهد و می‌گوید ملك بغلی مال پسر رفسنجانی هست!

حالا محسن خودش هست ولی می‌گوید پس کو ملک پسر رفسنجانی؟ در بزن برویم تو ببینیم کی هست؟ این‌قدر محسن گیر می‌دهد، یارو کلافه می‌شود، محسن می‌گوید من محسنم این ملک نه برای من است، نه برای برادرم، نه برای آن دیگری! این دروغ‌ها را برای چی می‌گویید؟ می‌گوید ما می‌گوییم که مشتری پیدا کنیم! وقتی شما وارد کلاردشت می‌شوید یک تپه‌ای هست یک ویلای گردی اون بالا هست، مدت‌ها شایعه بود این برای فائزه هست. محسن یک مدتی بود اینها را دنبال کرده بودند که یکی‌یکی این شایعات را دربیاورند تهش از کجاست که بتوانند باهاش مقابله کنند، حتی با آدم‌هایی که این شایعه‌ها را درمی‌آورند برخورد شود.

چون خیلی حاد شده؛ محسن می‌سپرد به یکی از آقایان محلی که برو ببین چرا می‌گویند این خانه برای فائزه‌ است؟ می‌رود یک نفر را می‌فرستد در می‌زنند؛ سرایدار می‌آید دم در، می‌پرسد این خانه برای کیست؟ بچه سرایدار می‌گوید برای فائزه هاشمی است.
می‌رود به نیروی انتظامی می‌گوید كه صاحب این ملک را بخواهید، به صاحب ملك می‌گوید خانم هاشمی گفته حالا آب‌ها از آسیاب افتاد ملک را به نامم کن! مرد عصبانی می‌شود كه یعنی چی؟ این ملک برای من است؛ چه ربطی به خانم هاشمی دارد؟ می‌گوید خب سرایدارت هم می‌گوید این برای خانم هاشمی است؛ جریان آن چیست؟ آن شخص به لکنت و غلط‌کردم می‌افتد. می‌گوید من آمدم اینجا مجوز بگیرم. نه آب نه برق نه مجوز می‌دهند. دیدم تنها راهی که دارم این است که بگویم این برای فائزه‌ است!

شایعه کردم این برای فائزه ا‌ست همه کارها جور شد! یک برجی هست در میدان قدس سر خیابان یاسر؛ سر خیابان نیاوران خوشگل هم هست؛ روزنامه جوان زمان انتخابات عکسش را انداخت؛ اسم من را فقط ننوشت. نوشت ف.هـ انگلیس بوده، درس خوانده، اینجا بوده، آنجا بوده، تمام مشخصات من را گفت و گفت این برج برای اوست! البته ما رفتیم شکایت کردیم، دو بار هم پیگیری کردیم هیچ فایده‌ای نکرد. نه جوان را خواستند؛ نه حکمی صادر شد؛ نه بررسی‌ای شد؛ نه رسیدگی‌ای شد.

سرمایه‌گذارهایش، صاحب سهامش رفتند شکایت کردند که این ملک برای خانم هاشمی نیست؛ چرا شما دروغ گفتید؟ به منافع ما ضربه می‌زنید این حرف‌ها را می‌زنید؟ آنها هم رفتند شکایت کردند اصلا رسیدگی هم نشد. آقای پالیزدار می‌آید می‌گوید که پوست هندوانه‌هایی که اسب‌های فائزه می‌خورند - رسمی ا‌ست یک سخنرانی هست که پخش هم شد- فقط ٣٠٠ هزار تومان است حالا بقیه مخارج این اسب‌ها را ببینید چقدر است؟ من نه اسبی دارم نه اسبی داشتم. یک اسبی خانم منتظمی باشگاه‌دار به من هدیه داد که من اصلا نبردمش، گفتم برای خودت، خودت هم اجاره بده. اصلا احساس نکردم که این برای من است؛ حتی یک بار هم سوارش نشدم، چون من گاهگاهی می‌رفتم اسب‌سواری. یا شایعه طلاق من. این خیلی عجیب بود.

من رفتم انگلیس؛ همسرم همراهم نبود من و پسرم رفتیم. او می‌آمد و می‌رفت، من می‌آمدم و می‌رفتم. برایشان عجیب بود که یک خانم خودش بلند شود برود انگلیس و همسرش تهران بماند! به حدی که پسرخاله من بلژیک زندگی می‌کند آمد ایران برگشت به مادرش گفت آره فائزه طلاق گرفته! مثلا یکی از پاسدارهای بابا، آقاجلال که از همان روزهای اول انقلاب با بابا بود و چند سال پیش فوت کرد یک روز از من پرسید فائزه‌!خانم تو راستی‌راستی از حمید جدا شدی؟

شایعات را شما هزار بار هم تکذیب کنی، انگار کسی اصلا گوش نمی‌دهد! یا کسی تکذبیه را نمی‌شنود؛ اگر هم می‌شنود باور نمی‌کند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۲۸
۱۴
یکی ازاشنایان براییک ماه به امریکا دعوت شد هزینه رفت وامد حدود جهل میلیون تومان برای این بنده خدا خرج رودستش گذاشت .این خانم رفته انگلیس وبیش ازچهار سال مستاجر بوده حال حساب کنید هزینه خورد وخوراک وپوشاک ورفت وامد چقدر میشود. ازکجا این همه پول را اورده اید وضعیت خانوادگی خاندان تان قبل ازانقلاب به شهادت تمام هم ولایتیها بسیار معمولی بود حال میلیارد شده برای این خانواده پول خرد. ما تا شاه عبالعظیم حسنی اگر بخواهیم برویم باید یک سال روزه بگیریم تا پولهای خودرا جمع کنیم ولی این خاندان به راحتی تمام حدود چهل سال است که در شمال تهران در بهترین نقطه شهر سکونت دارندوحالا این خانم ازنداری مینالد.قران کریم میفرماید ایا خدا مارانمیبیند.
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۲۸
۱۲
تو انگلیس چه ..... میکردی تو بعنوان دختر یک مسول مملکتی اونجا چکار میکردی که پدرت الان ...... پدرت میگه تو تو فتنه 88 رفتی بودی ساندویج بخوری حتما ....... خجالت بکشید کمتر .... بگین فکر کردید مردم مثل خودتون ...
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۱۶
۱۲
یادت رفته او اسبی که ...... با این ....... مردم رو جریح تر میکنید بیاید توبه کنید تا مردم ازتون بگذرن نه اینکه اتیششو بیشتر کنیدخاندان رفسنجونی برای ملت شناخته شده هستم ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۱۵
۱۳
... دلمبراش سوخت, باباش کمتر از بنز سوار نمیشه ننه کمتر از ب ام و سوار نمیشه .... طفلک. یه روز سینوهه با یه زندانی تازه ازاد شده که می گفت همسایه ما ادم بی همه چیزی بود تمام دارایی و زن و دختر من رو بالا کشیده رفتند سر یه قبر سینوهه دید این بدبخت زار زار گریه می کنه گفت برای چی گریه می کنی یارو گفت نگاه کن من چه اشتباهی کردم این همسایه ماست اینجا نوشته ادم خوبی بود به همسایه ها کمک می کرد و... ولی من همیشه فکر می کردم به ما ظلم می کرد.
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۶
۵
خدايا از من بگذر كه اونارو كه بگفته اين خانم دروغ بوده باوركردم به راحتي ولي .... اين خانم رو الان اصلاً نميتونم باور كنم ايا هنوز كسي هست اين خاندان و باور كنه واقعادلم سوخت الان كم مونده بگه من پول ندارم يك كيلو پسته بخرم بخورم قبلنا كه ميگفتن هر چي داريم مال باغ پسته بابامونه كه ... تو مشاعاتش افتاده الان شدن طبقه ظيف و اسيب پذير مملكت يكي نيست بگه خانم اون روزنامه اي كه باهاش داري گفت و .. ميكني هم داره با پول ....... ميگرده
مرتضی جلالی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۵
۵
حتما تمام ملک و املاک رو توی انگلیس ...... سالی یک بار برای سرکشی میری خونه اجاره میکنی ؛ افرین که همه پولت رو ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۸
۱۱
اگر تمامی اتهاماتی را که به آقای هاشمی و خانواده ایشان زده میشود (و البته بسیاری از آنها درواقع شبیه جوکهای سطح پایینی است که توسط مشتی عوام و بیسواد ساخته میشود) بپذیریم، باز هم نمیتوان منکر خدمات دولت ایشان، یعنی دولت سازندگی شد. دلواپسان عزیزی که دولت سازندگی (و بالطبع دولت اصلاحات) را ناکارآمد و فاسد و غربزده و... می دانند، قطعا به دلیل کم سن و سال بودنشان، خاموشیهای چند ساعته، کمبود آب، کمبود مواد غذایی، پایین بودن سطح زندگی و... در سالهای دهه شصت (ایام جنگ) را به یاد ندارند. آقای هاشمی دولتی را تحویل گرفت که زیر فشار جنگ و شیطنتهای گروههای ضدانقلاب سخت فرسوده شده بود. آیا سدسازی ها، گشایش درهای اقتصاد کشور به روی سرمایه گذاران خارجی، ایجاد تعاملات سازنده و مثبت با دیگر کشورها، بالا بردن سطح زندگی مردم و... را به همین راحتی باید نادیده بگیریم؟ دولت ایشان هرچه بود و هرچه کرد، با وجود تمامی ضعفها و ایجاد اختلافات طبقاتی و البته فسادهایی که داشت، بسیار بهتر از دولت رئیس جمهور محبوب دلواپسان عزیز بود که علیرغم ثروت افسانه ای نفت، بجز چند تایی کار ارزشمند، میراثی جز فسادهای کلان اقتصادی، دروغ، بداخلاقی های عجیب سیاسی، انزوای ایران در جهان، کاهش سطح زندگی، بالا رفتن لجام گسیخته قیمت مسکن، تورم عجیب و غریب، خزانه خالی و... از خود به یادگار نگذاشت. اگر همین حضرات دلواپس عزیز به میان مردم عادی کوچه و بازار (البته مردم واقعی!) بروند و نظرشان را نسبت به دولتهای بعد از جنگ بپرسند، قطعا دیدگاهشان به شدت تغییر خواهد کرد، اما توهم زدگی و خیالبافی، بیماری است که سخت گریبان بعضی ها را گرفته است. مشکل اینجاست که این افراد تصور میکنند وضعیت امروز ایران (بخصوص از نظر جایگاه بین المللی) همان وضعیت سالهای اواخر دهه شصت است، و متوجه نیستند که مثلا دولت نهم، مدیون تلاشهای سازنده دو دولت قبلی خود بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دستاورد 8 سال دولت هاشمی رفسنجانی تورم 50 درصدی و چندین برابر شدن نرخ دلار و مسکن و بنزین و 50 میلیارد دلار بدهی خارجی بود اگر باور نداری از بزرگترهات سوال کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اي والله به تو خجالت بكش اين حرفارونزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر خزانه خالیست چگونه حقوق های نجومی به مدیران پرداخت می کنند ؟!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۷
۵
راست می گه بنده خدا
اینا خانواده فقیری هستند !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۸
۴
املاک کانادا و دبی را فراموش کرد بگوید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۸
۶
مرگ بر ضد ولایت فقیه
حسین از میانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۶
۷
شما را بخدا وقتی از این ... مطلبی چاپ مکنید عکسش را نندازید که تا یک هفته حالم بهم میخورد
ورشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۷
۳
لابد اسم ارمغان بهزیستی هم تاحالا به گوشت نخورده....
اسبت هندونه نمیخوره قبول......
یونجه که میخوره.........
رضايي ع ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۱۰
۳
آخ بميرم كه چقدر مظلومند !!!!
جيگر مرغ براشون كباب ميشه از بس كه ندارند !!!!
چطوري مثل آب خوردن دائم خارج از كشور مي روند و ميايند خودش معمايي است ؟؟؟؟!!!!
خب يه شماره حسابي شماره كارتي بدهند تا كارمندان و گارگران يه بيست سي درصدي از حقوقشان به پاس خدمات ارزنده اين خاندان كه براي خودشان هيچ پس اندازي از دوران سازندگي نياندوخته اند واريز كنند .
من موندم چطور وزراي دولت سازندگي كه هم اكنون تعدادي شان در دولت تدبيرو اميد مشغولند كمه كم ثروتشان از هزار ميليارد تومان هم فراتر رفته مثل وزير ...... اونوقت رئيس دولت سازندگي و فرزندانش هيچ مال و منالي از از آن دوران و پس از آن براي خودشان اندوخته نكرده باشند !!!!؟ .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۸
۳
واقعا این خانواده بسیار سالم و پاکند ما ملت ایران هستیم که ناسالم و خائن هستیم ، ما کاملا باور داریم که این خاندان در فقر و فلاکت زندگی می کنند ، من حاضرم ماهیانه مبلغی پول براشون کنار بذارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
۶
۳
هزینه اجاره خانه در لندن بسیار بالاست و با پول اجاره خانه می توان خانه بصورت اجاره بشرط تملیک خریداری کرد.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
۳
۲
بمیرم من حاضرم اسبت بشم تا ابد و روزی صدهزارتومان بدهیدتا شکم زن و بچه هامو سیر کنم.روزی صدهزار تومان بقیه هم برای خودتون.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز