۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
صفار هرندی: برخی فکرشان همان فکر نهضت آزادی شده

کسانی که پیشنهاد تسلیم می‌دهند یا خائن اند یا احمق

کد خبر : ۳۲۹۷۴۶
صراط: وزیر اسبق ارشاد گفت: امروز کسانی را در موقعیت‌های حکومتی شاهد هستیم که ۲۰ سال پیش علیه نهضت آزادی حرف زدند اما اکنون فکرشان همان فکر نهضت آزادی است.

به گزارش تسنیم، محمدحسین صفارهرندی شامگاه یکشنبه در سخنرانی که در مسجد النبی(ص) این شهر داشت به قدرت انقلاب و انقلابی‌گری اشاره و اظهار داشت: این قدرت انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب وجود دارد و گاهی در محافل مختلف سیاسی کورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: در محافل سیاسی انقلاب مدعیانی پیدا کرده که بر این باور شدند که یا انقلاب ما مفید نبوده و یا اگر فایده داشته در حد برچیدن حکومت طاغوتی کفایت می‌کرد و بعد از آن انقلاب نمی‌توانست مفید باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این افراد ضد انقلاب نیستند عنوان کرد: برخی از این افراد هم‌اکنون در کشور مسئولیت دارند و عناصری هستند که قدرت سیاسی دارند و بر کرسی‌های اداره کشور تکیه زدند.

وی بیان کرد: استدلال این افراد این است که انقلاب‌گری با اداره نظام قابل جمع نیست و بر این باورند انقلاب‌گری را اگر مجموعه‌ای از ارزشها بدانیم که انسان انقلابی به اجبار باید به آنها وفادار باشد برخی از این ارزشها در زمان تاسیس حکومت و نظام دست و بال شما را می‌بندد.

صفارهرندی با اشاره به توصیه قرآن کریم در دوستی نکردن با کفار ابراز کرد: کفاری که امروز در عالم مقابل اسلام صف‌آرایی کردند دارای ثروت، قدرت سیاسی و تکنولوژی هستند که این افراد بر این باورند که اگر با این کفار دوست نباشیم دچار مشکلاتی می‌شویم.

وی با بیان اینکه شرط مراوده دنیای کفر پذیرش قوانین و مقررات آنها است گفت: یکی از این شرط‌ها آمریکا این است که اسرائیل به عنوان یک موجودیت واقعی در این منطقه باید به رسمیت شناخته شود و چون ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم ارتباط نزدیک با ما برقرار نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن کسانی که می‌گویند انقلاب با حکومت کردن در موقعیت فعلی قابل جمع نیست استدلال به این موارد می‌کنند.

صفارهرندی یادآور شد: امروز کسانی را در موقعیت‌های حکومتی شاهد هستیم که 20 سال پیش علیه نهضت آزادی حرف زدند اما اکنون فکرشان همان فکر نهضت آزادی است.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی امروز از گذشته بیشتر است عنوان کرد: بر خلاف آن روزها که نهضت آزادی در گرفتن پست حکومتی محروم بود اما کسانی که امروز این حرفها را می‌زنند در پست‌های حکومتی تکیه زده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دو سال اخیر در مورد انقلابی‌گری و باقی مانده خط امام سخن می‌گویند به خاطر احساس خطر از برخی وابستگان انقلاب است.

وی با بیان اینکه این افراد برجام‌های یک، 2 و 3 را از اقتضائات حکومت قلمداد می‌کنند یادآور شد: برجام یک انتخابی بود که رهبر معظم انقلاب از ابتدا نسبت به خطرات آن هشدارهایی را صادر می‌فرمودند و در جاهایی برای رسیدن به توافق از برخی داشته‌های خود چشم‌پوشی کردیم.

صفارهرندی تصریح کرد: طرف مقابل با زرنگی برای اینکه شما را از دست ندهد موارد دیگری را مطرح می‌کند و بحث موشک‌ها  و تجهیرات دفاعی را به میان می‌آورد.

وی با بیان اینکه آمریکاییها تن‌شان از موشک‌های ما می‌لرزد ادامه داد: آنها وقتی وارد این منطقه شدند بر این باور بودند کسی مانع آنها نیست، امروز شرایط را طور دیگری می‌بینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه امروز در حزب‌الله هزاران نفر آموزش انقلابی دیدند عنوان کرد: در همین کشور عراق که زمانی خون بین‌مان جاری شد اما امروز روابط ما به حدی رسیده که آنها برای تامین امنیت از فرماندهان نظامی ایران کمک می‌گیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما و عراق را به هم پیوند داده است افزود: امروز آرمانهای ما آرمانهای مردم عراق شده است.

صفارهرندی با اشاره به برخی موضوع‌گیریها در تضعیف توان دفاعی خاطرنشان کرد: کسانی که پیشنهاد تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان خدا را با قیافه‌های موجه مطرح می‌کنند یا خائن و یا احمق هستند.

وی با بیان اینکه این افراد با حماقت خودشان می‌خواهند کشور را به کام جنگ ببرند ابراز کرد: کل کشته‌های جنگ آمریکایی‌ها در منطقه از 15 سال پیش زیر 10 هزار نفر است اما یک از استراتژیست‌های آمریکایی تعداد کشته ها در جنگ احتمالی با ایران را در روز نخست 20 هزار نفر عنوان کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: حتی اگر نیروی دریایی ایران سربازان آمریکایی را تحقیر کند آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد، پس سایه جنگ را تسلیم‌طلبی از سر ما دور نکرده بلکه این اقتدار بود که جرات جنگ با ایران را به دشمن نمی‌دهد.

صفار هرندی در ادامه جلسه  پرسش و پاسخ با مردم زنجان در مسجد نبی(ص) این شهر در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت fatf اظهار داشت: هر چیزی که سبب پول‌شویی و کمک به تروریسم انجام شود در این قرار داد به آن اشاره می‌شود که تحت یک نظام  بین‌المللی کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد هر دو موضوع تروریسم و پولشویی قانون داریم افزود: بیش از یک سال پیش آخرین قانون تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید مسئولان ما به جای امضای آن قرارداد باید قانون خودمان معرفی می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی ما این کار را نکردیم آنها یک لیست جلوی ما می‌گذارند و می‌گویند اینها تروریست هستند اینگونه بگوییم که از دید آنها هر کسی که در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌جنگد تروریست است.

وی با بیان اینکه از دید غربیها تمام دوستان ما تروریست هستند ابراز کرد: آنها حتی نهادهای انقلابی را تروریست قلمداد می‌کنند و در داخل نیز یکی از بانک‌ها اشتباه بزرگی در این مورد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برجام عنوان کرد: برجام انتخابی بود که در زمان خود انجام شد و باید به دوران پسا برجام و مرحله اجرا توجه کنیم و وقتی طرف مقابل بدعهدی می‌کند باید جلوی این بدعهدی گرفته شود نه اینکه امتیازهای جدید داده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: طرف مقابل ما در برجام به جای اینکه به تعهداتش عمل کند بار ما را سنگین می‌کند و به دنبال تحمیل تعهدات دیگر به ایران است.

صفاررهرندی در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و عدم ائتلاف اصولگرایان در انتخابات گذشته نیز گفت: همه چیز به انتخابات 92 برمی‌گردد چرا که در گذشته در مجموع تجربیات شرینی داریم و اتفاقات خوب گذشته محصول کار جبهه‌ای است که بر اساس آن انتخاب می‌کردیم اما در سال 92 در این جبهه افراد آتش به اختیار شدند.

وی با بیان اینکه امروز تسلیم شدن در قبال طراحی تشکیلات مرکزی اصولگرایان از طرف همه دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: اصولگرایان تدبیری را اتخاذ کردند که در این دوره نیز عملیاتی شود، نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی باید از ایده‌هایی که از تک‌روی‌ها جلوگیری می‌کند حمایت کنند که چنین چیزی اکنون دنبال می‌شود.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش جریان مقابل برای انتخابات سال 96 ابراز کرد: جریان اصلاحات و اعتدال تجربه کردند که در این صحنه به تنهایی زورشان نمی‌رسد و باید تجمیع کنند.

وی ادامه داد: نه آقای روحانی بدون کمک اصلاح‌طلبان به این جایگاه برسد که اکنون نیز نگران از دست دادن آنها است و نه اصلاح‌طلبان گزینه‌ای داشتند که بتواند دراین صحنه رقابت کند.

صفارهرندی با بیان اینکه اعتدال و اصلاحات به اجبار به هم گره خوردند گفت: در جاهایی اصلاح‌طلبان هوس می‌کنند گزینه دیگری را که از خودشان است به صحنه بیاورند و گاهی نیز تیم رئیس جمهور می‌خواهند سرنوشت‌شان را از اصلاح‌طلبان جدا کنند.

وی بیان کرد: اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان اگر خیالشان از این طرف راحت شود دعواهایشان شروع خواهد شد.

تئوری اقتدار ملی دشمن را از مرزهای کشور دور کرد

صفار هرندی همچنین شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان اظهار داشت: مقوله سازش یک عقبه دارد و اگر نخواهیم به گذشته‌های دور برگردیم یکی از طرز تلقی‌ها در آستانه انقلاب از ادامه مبارزات بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان دو دیدگاه برای ادامه مبازرات وجود داشت، تصریح کرد: یکی به رهبری امام(ره) به همراه قاطبه ملت بود که مشروعیتی برای رژیم سابق قائل نبودند و معقتد بودند این رژیم محکوم به فناست و باید برچیده شود اما گروه دیگری بودند که معتقد بودند باید با همین رژیم بسازیم و مجبور کنیم تا حقوق ملت را از آن بگیریم.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جهت عمومی انقلاب به گونه‌ای بود که این طرز تفکر جایی برای ترقی نداشت و رژیم گذشته به آن ترتیبی رقم خورد و از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه این تفکر بعدها در بزنگاه‌های مختلف خود را نشان داد، افزود: طرفداران این تفکر معتقد بودند جهان یک جهان تعریف شده است و شبیه آنچه در جنگل می‌بینیم که حیوانات قوی‌تر بر حیوانات ضعیف‌تر سیطره دارند و حیوانات ضعیف سعی دارند در مقابل حیوانات قوی ظاهر نشوند و ما هم باید این گونه باشیم.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام با بیان اینکه کودتای 28 مرداد در کارنامه قدیم آمریکا است در حالی رفتارهای بعدی آمریکا نشان می‌دهد این موجود همان موجود و عامل کوتای 28 مرداد است، عنوان کرد: آیا شایسته است که نسبت به او خوش بینانه حرف از سازش زد؟

وی با اشاره به اینکه در برجام هم با این نگاه مذاکرات انجام شد که هر طرف مقداری از خواسته‌های خود کوتاه بیایند تا به یک نتیجه برد - برد برسند اما بعدها معلوم شد که این طور نیست، افزود: در امور بین‌الملل اگر احساس شود سازش از سر ضعف است حق یک ملت را به بهانه‌های مختلف می‌گیرند.

صفارهرندی با بیان اینکه اگر ملتی ضعیف باشد حقوق تصریح شده ملت در منشور سازمان ملل نیز از ملت دریغ می‌شود، گفت: با بهانه‌ای مختلف حتی احتمال داشتن موشک و احتمال قابلیت موشکها برای حمل کلاهک هسته‌ای خطرناک معرفی شده و حقوق ملت را پایمال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محیط سازش محیط حق‌کشی است و هر کس سازش می‌کند در نهایت مجبور به از دست دادن حق خود است، ادامه داد: البته توافق می‌تواند اتفاق بیافتد و کشورها می‌توانند با بررسی شرایط مناسب و حفظ منافع به توافقاتی دست یابند.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جریان سازش یکسره در حال از دست دادن منافع ملی است و حتی در دهه شصت زمان حمله مجدد صدام به ایران پس از جنگ تحمیلی این جریان تصمیم داشتند تا برای جلوگیری از بروز مجدد جنگ اروندرود را به صدام واگذار کنند که با واکنش تند امام(ره) مواجه شدند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید حقوقی که در مخاطره است شناسایی شود اما جریان سازش کار را به جایی می‌رسانند که نشان دادن اهداف برای دشمنان در بین نیروهای خودی ارزش محسوب می‌شود، گفت: جریان سازش خطر را مرزها دور نکرد بلکه تئوری اقتدار ملی دشمن را از مرزهای کشور دور کرد.

صفارهرندی بر لزوم توسعه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد بسته نیست بلکه اقتصاد بازی و از موضع عزت و شرف است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی در زمانی که شما در فشار بودید کسانی که به شما کمک کردند باید در زمان گشایش در اولویت ارتباطات اقتصادی باشند.

عضو مجمع تشخص مصلحت نظام با انتقاد از اقدام خودروسازان در انعقاد قرارداد با خودروسازان فرانسوی گفت: زمانی که حتی تحریم‌های سازمان ملل مطرح نبود فرانسه ایران را تحریم کرد در حالی که شایسته بود در زمان گشایش به سراغ افرادی می‌رفتیم که در زمان تحریم ما را یاری کردند.
نظرات بینندگان
جواد خلخال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۵
۲
..........
کشور ما بیش از سی سال است در تحریمه!!!!
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۴
۰
اقای هرندی وقتی ....... با اینجور افراد بر خورد نکونه و این مسولها نمک خوردن نمکدان رو شکستن و الان پولدار شدن و پولشون بالا رفته جمهوری اسلامی براشون معنی نداره اونها الان دنبال جمهوری سر مایه داری هستن قاطعیت تو این برهه لازمه و یکسری مسول باید عزل شوند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۳
۴
شما میفرمایید دولت روسیه مسلمان است ولی امریکا کافراست !!!!!!!! واقعا عجیب است !!!!!!!!ما یا باید تارک دنیا باشیم یا اینکه به فکر حفظ دین وایمان مردم باشیم .زیرا بفرموده حضرت علی (ع)هرگاه فقرازدرب وارد شود ایمان از پنجره خارج میشود که همانا مصداق اکثر قریب به اتفاق ملت ایران است.
البته همه میدانند که شما هم میدانید که مشکلات مردم با جنگ وتقابل با دنیا حل نمی شود ولی امثال شما چون در ناز ونعمت وسود کلان از این شرایط برخوردارید با تعامل ودادوستد با دنیا مخالف هستید.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۲
۴
آقای صفار هرندی ، یادتان هست اوایل دولت احمدی نژاد ،در جلسه ای که خودم حضور داشتم ، می گفتید این ارزشمندترین دولت جمهوری اسلامی ایران استو این دولت با همه دولت های قبلی فرق می کند و آنقدر تعریف کردید که یک شنونده ناآگاهی گمان می کرد سخنرانی را برای تبلیغات انتخاباتی می کنید . حالا شمای ساده دل برای ما نظریه می دهید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۲
۲
امریکا و نظام سلطه جهانی تسلیم کامل ایران و اعلام ختم انقلاب را می خواهد و جز به نابودی انقلاب اسلامی راضی نمی شود.پیشنهاد دهندگان تسلیم به دشمن کاملا بر این امر واقفند لذا متاسفانه نمی توان گفت که احمق هستند
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۲
۳
....... اگه چاپ نکنی یا خائنی یا احمق
.... این ...... چیه دلیل بگید هر ...ایی پا میشه ......... بعد میگه اگه قبول نکنید یا خائنید یا احمق .....
امیر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۳
۳
انقلاب برا بیرون کردن شاه بود که تموم شد و رفت" بازیهائی که به اسم انقلاب بعد از بیرون کردن شاه در جریان است هم فال است و هم تماشا برای شما " بدین معنی که بی ...های خود را در پشت انقلابی گری مخفی میکنید که در قدرت باقی بمانید و از طرف دیگر ..... را پر میکنید" برای ما این برنامه صواب دارد و برای شما ذکات!
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۲
۲
فقط باید قاطعیت باشه ما چرا مسولین که خیانت میکنن اعدام نمیکنیم چند تا شونو اعدام کنیم شاخ مسولین خائن میشکند
رضايي ع ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۲
۴
دولت را دست رادمردان بسيج بسپاريد تا آثار آن را ببيند همانطور كه در جنگ حماسه آفريدند در اداره كشور هم حماسه مي آفرينند ظرف چند سال دست دزدها و متجاوزان به حقوق مردم را قطع و كشور را از ركود و انفعال خارج كرده و دوستداران انقلاب را در سراسر جهان اميدوار به مقابله با استكبار كرده و كشور را آباد خواهند كرد .
كساني كه براي آباداني كشور چشم به بيگانه دوخته اند ول معطلند و فرصت ها را از دست مي دهند خوبست بدانيم كه دولتهاي غربي آنهايي كه صدام را براي حمله به ايران نابودي كشورتحريك و تجهيز و تشويق كردند هرگز براي آباداني ايران اقدام نمي كنند اين خيالي باطل است كه دولتمردان ما حتي آب خوردن مردم را به برجام چند كشور اروپايي و امريكا گره زده اند ... محض است كه به دشمن اعتماد كرده كليد صنعت و كشاورزي و اقتصاد ايران را به دست امريكا و عوامل داخلي آنها بسپاريم!!!
نتيجه آن ميشود كه شاهديم ركود ، بيكاري ، تعطيلي كارخانجات و دهها مشكل ومعضل ديگر
اعتما به شيطان بزرگ و اذنابش در اروپا و منطقه نهايت .... است از سوي هر كس كه مي خواهد باشد آنها خواستار نابودي اسلام و انهدام كشور هاي اسلامي هستند علنا" هم اعلام كرده اند از توهين هاي مكرر به پيامبر اسلام ايجاد و حمايت آشكار و نهان از داعش و مقابله با جبهبه مقاومت دادن وعده هاي توخالي و پوچ به مقامات ايراني خروس قندي برجام را دادند طلاي ناب گرفتند عجب تجارتي كرده ......!!!!!!!همينجور با دنيا تعامل كنه چهار سال ديگه ............. نيازي به لشكر كشي و جنگ و خون ريزي هم نيست ...