۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

روحانی: متحجرین به رای مردم معتقد نبودند

رئیس جمهور افزود: آنها ممکن بود حکومت اسلامی را فریاد بزنند، اما جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرفتند اینکه آرای مردم، رای مردم، صندوق آرا بتواند پایه مدیریت کشور باشد و قانون خدا به عنوان قانون حاکم بر جامعه باشد از دیدگاه آنها قابل جمع نبود.
کد خبر : ۳۲۹۷۴۷
صراط: رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی مهم‌ترین شعار ما خواهد بود، گفت: انقلابی بودن یعنی همین شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و همه انقلاب ما و نظام اسلامی ما در این شعار خلاصه شده است.

به گزارش فارس، حسن روحانی صبح امروز در ورزشگاه شهید بهشتی خمین در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: برای من دولت یازدهم افتخار فراموش نشدنی است، که امروز در زادگاه امام راحل میهمان شما مردم عزیز و میهمان‌نواز هستیم.

وی تصریح کرد: مردم خمین جایگاه ویژه‌ای نه تنها در افکار عمومی ملت ایران دارند، بلکه در سراسر جهان نام خمین به دلیل آن شخصیت والا و بلند که از این سرزمین بود، جاودانه خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: یادم هست در سال‌های اولیه انقلاب در جمع مسلمانان چین در پکن در مسجد مسلمانان وقتی هیات ایرانی وارد شد و گفتیم ما از ایران هستیم، همه مردم داد زدند و گفتند خمینی.

روحانی افزود: بسیاری از مردم جهان نام ایران و نام انقلاب اسلامی و نام مقاومت ملت بزرگ ایران و ایستادگی این ملت را در برابر ابرقدرت‌ها و مستکبران عالم مساوی نام امام عزیز می‌دانند.

وی ادامه داد: چه کسی فکر میکرد یک طلبه‌ای که روزی به عنوان یک شاگرد در حوزه علمیه اراک پای درس مرحوم شیخ حائری می‌نشست و روزی در کنار استادش به قم مهاجرت کرد، می‌تواند پرچمی را به اهتزاز درآورد که در پای آن پرچم جوانان غیور، جوانان فعال، نخبگان، فرهیختگان سراسر ایران از مردم و زن پای آن پرچم شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را طنین افکن کنند.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امام نه تنها توانست استقلال واقعی را به ایران بازگرداند، نه تنها توانست عزت و عظمت را برای مردم عزیز به ارمغان آورد، بلکه توانست حکومت مردمی و اسلامی مردم سالاری دینی و حکومتی که قرن‌ها مورد نظر مردم بود آن را در این سرزمینی که عشق پیامبر قلوب مردم را در طول تاریخ تصرف کرده بود، استقرار ببخشد.

روحانی افزود: شما فکر می‌کنید اگر فکر امام و اندیشه امام نبود، بعد از حدود 40 سال انقلاب ما می‌ماند.

وی تصریح کرد: اگر افکار و اندیشه امام نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک حکومت الگو در سراسر جهان قابل طرح نبود، متحجرین و آنهایی که اندیشه واپسگرا داشتند، به رای مردم و به صندوق رای معتقد نبودند.

رئیس جمهور افزود: آنها ممکن بود حکومت اسلامی را فریاد بزنند، اما جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرفتند اینکه آرای مردم، رای مردم، صندوق آرا بتواند پایه مدیریت کشور باشد و قانون خدا به عنوان قانون حاکم بر جامعه باشد از دیدگاه آنها قابل جمع نبود.

روحانی گفت: این امام بود که در ایامی که در پاریس بود شعار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد، شما می‌دانید قبل از اعلام امام شعار مردم استقلال، آزادی بود، بعد از اعلام امام بود که شعار مردم استقلال آزادی جمهوری اسلامی شد.

وی تصریح کرد: این شعار مهم‌ترین شعار ما خواهد بود و انقلابی بودن یعنی همین شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی، همه انقلاب ما و نظام اسلامی ما در این شعار خلاصه شده است.
برچسب ها: صراط روحانی خمین