۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
ابهام در مواضع وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رهبر معظم انقلاب: فتنه از خطوط قرمز است/ توجیه دانش آشتیانی برای حضورش در تحصن حامیان فتنه چیست؟

بر اساس بیانات رهبر انقلاب، حداقل کاری که وزرا باید انجام دهند، تبری جستن از آن در جلسه رای اعتماد است. با این حال، در اظهارات دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد او در مجلس نهم چنین موضوعی دیده نمی شود.
کد خبر : ۳۲۹۸۳۷
صراط: فخرالدین دانش آشتیانی پیشتر در سال 93 از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شده بود اما عمدتا به دلیل رفتار مبهمش در فتنه 88 رای اعتماد نیاورد.

به گزارش صراط، مقام معظم رهبری شهریورماه 93 یک سال پس از شروع به کار دولت یازدهم و 5 سال پس از فتنه 88، در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان، به صراحت بر "خط قرمز" بودن فتنه تاکید کردند. ایشان خاطرنشان کردند: "مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند."

بر این اساس، حداقل کاری که منتسبان به فتنه برای رسیدن به وزارت، باید انجام دهند، تبری جستن از آن در جلسه رای اعتماد است. با این حال، در اظهارات دانش آشتیانی در جلسه رای اعتماد او در مجلس نهم چنین صراحتی دیده نمی شود.

دانش آشتیانی در آن جلسه که 27 آبان 93 برگار شد، در مورد فیلم پخش شده در مجلس که او را در تحصن دانشگاه امیرکبیر در جریان فتنه 88 نشان می داد، تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که "من اصلا در آن موقع معاون نبودم".

در سراسر اظهارات دانش آشتیانی هیچ موردی از تبری جستن از فتنه دیده نمی شود.مرور اظهارات او این موضوع را تصدیق می کند.

او در آن جلسه در مورد شبهات سیاسی پیرامون خود گفته بود: "به شبهاتی که دوستان مطرح کردند پاسخ می‌دهم که عنوان می‌کنند که من در یک حلقه‌ای هستم، من دانش آشتیانی شخصیتی مستقل هستم، نمی‌گویم عملکردم می‌گوید من زمان آقای دکتر فرهادی وارد وزارتخانه شدم من در حلقه دیگران نبودم من به دلیل عملکردی که در دوره اول داشتم وزیر بعدی من را انتخاب کرد و گفت با من همکاری کند و خود ایشان شاهد است که در اولین جلسه من با حضور خود در وزارتخانه مخالفت کردم در همان جلسه حتی اختلاف پیدا کردیم و مشکل داشتیم به خاطر یک مسئله‌ای که من البته سوءذهنیت پیدا کرده بودم اما بعد استاد دیگری عنوان کرد و گفت چنین نیست‌؛ لذا چرا این مسائل را مطرح می‌کنید من در مصاحبه‌هایم گفتم وارد وزارتخانه شوم نیروهای جدید را به کار می‌گیریم به خاطر این که برنامه من یک برنامه ویژه است لذا چنین وصله‌هایی به هیچ عنوان به من نمی‌چسبد. "

او گفته بود: "‌در رابطه با حزب مشارکت می‌گویند شما موسس بودید من نبودم بروید وزارت کشور ببینید 7، 8نفری که بودند اسم من جزو آنها نیست، اما در جبهه مشارکت در آن ایام حضور داشتم که فعال نبود،‌ لذا من این وصله هم به من نمی‌چسبد که من جزو موسسین حزب بودم."

دانش آشتیانی به مساله تحصن هم اشاره کرده و گفته بود:‌ "در رابطه با تحصن نمایندگان من اصلا در آن موقع معاون نبودم چرا چنین چیزی را بیان می‌کنند؟ من در این رابطه نامه‌ای را امضا نکردم چرا فردی که می‌خواهد مسئولیت دانشگاه را  بر عهده بگیرد و فراجناحی است؛ این گونه خرابش می‌کنید که بعد نتواند چتر فراگیر داشته باشد؟ من چهره علمی و فرهنگی و مدیرم و لا غیر. هیچ نامه‌ای را امضا نکردم فقط درست می‌فرمایند نامه‌ای در رابطه با فرجی دانا  امضا کردم اما در آن نامه از مطالبی که عنوان کردند من چیزی ندیدم."
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۹
۱۷
فتنه گرها خودشان را بابای انقلاب و ننه ی ضد انقلاب معرفی میکنن!
دودوزه بازن. دوگانه سوزن. از دوجا میخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
۸
۱۰
ننگ بر فتنه گر وطن فروش کافر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵
۰
۴
ننگ و مرگ بر فتنه گران وحامیان آنها
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
۱
۱
وا‍ژه دياثت سياسي كه حضرت ايت الله جوادي املي(حفظه الله) فرمودند ........ وطن فروشي كه اعتقادي به نظام ندارد و بيگانه را كمك كرد كه جسارت به اساس سياست و حتي دين ما كند را ......
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز