۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات

در حالی که بر اساس قوانین و تاکیدات وزارت آموزش و پرورش، تغییر نام و مقطع تحصیلی «مدارس خیرساز» ممنوع است، اخیرا اداره آموزش و پرورش پردیس اقدام به تغییر کاربری و نام یک مدرسه خیرساز کرده و اکنون از آن به عنوان ساختمان اداری خود استفاده می‌کند.
کد خبر : ۳۲۹۸۳۸
صراط: در حالی که بر اساس قوانین و تاکیدات وزارت آموزش و پرورش، تغییر نام و مقطع تحصیلی «مدارس خیرساز» ممنوع است، اخیرا اداره آموزش و پرورش پردیس اقدام به تغییر کاربری و نام یک مدرسه خیرساز کرده و اکنون از آن به عنوان ساختمان اداری خود استفاده می‌کند.

فاطمه آقچه‌لو، مدیر روابط عمومی و مسئول پروژه‌های بنیاد نیکوکاری برین (صالح) در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره می‌گوید: طبق توافقنامه‌ای که میان بنیاد نیکوکاری برین با اداره کل نوسازی مدارس تهران در  یکم بهمن ماه سال 94 منعقد شد، خیرین این بنیاد اقدام به ساخت مدرسه‌ای در فاز 4 بخش پردیس بومهن کرده و در پایان اسفند این مدرسه افتتاح شد.

وی ادامه می‌دهد: قرار بود از ابتدای مهر ماه امسال شاهد حضور دانش آموزان در این مدرسه باشیم. ابتدای سال تحصیلی برای بازدید به مدرسه رفتیم و از اتفاق رخ داده شوکه شدیم، اداره کل آموزش و پرورش پردیس (زیرمجموعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران )در اقدامی تامل برانگیز و بدون اطلاع قبلی به خیر مدرسه ساز،  این ساختمان را تصاحب کرده بود.

مسئول پروژه‌های بنیاد نیکوکاری برین با بیان اینکه بنیاد نیکوکاری برین با شماره ثبت ۲۹۸۳۵ از سازمان بهزیستی، از سال ۹۵ به صورت سازمان غیرانتفاعی به انجام امور خیرخواهانه می‌پردازد، گفت: مدرسه‌سازی از مهمترین اقداماتی است که از ابتدای تأسیس بنیاد نیکوکاری برین در این سازمان انجام شده به‌طوری که تاکنون هشت مدرسه (2 مدرسه در تهران و شش مدرسه در استان‌های چهارمحال بختیاری و لرستان) ساخته است.

آقچه‌لو می‌افزاید: از آنجایی که این مدرسه جزو مدارس خیرساز تلقی ‌می‌شود و مطابق قوانین اداره کل نوسازی مدرسه به نام خیر مدرسه‌ساز نامگذاری می‌شود، بنابراین مدرسه به «آموزشگاه امیر علاقبند ۲» نام‌گذاری شد. مدرسه فوق‌الذکر در واپسین روزهای اسفندماه سال ۹۵ به اهتمام بنیاد نیکوکاری برین (صالح) تکمیل و طی مراسمی که از طریق آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس برگزار شد، افتتاح شد.

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات


وی با بیان اینکه در مهرماه سال ۹۵ توقع می‌رفت صدای دانش‌آموزان در فضای مدرسه طنین انداز باشد، در حالی که می‌بینیم اکنون سردر بدون اجازه و اطلاع خیر مدرسه ساز و حتی بدون اطلاع مجمع خیرین مدرسه‌ساز  به «اداره کل آموزش و پرورش شهرستان پردیس» تغییر نام پیدا کرده است، عنوان کرد: در واقع ساختمان توسط این اداره آموزش و پرورش تغییر کاربری یافته است. آنها میز و نیمکت مدارس را جمع آوری کرده و برای استفاده اداری، مبلمان کرده‌اند.

مسئول پروژه‌های بنیاد نیکوکاری برین  تاکید می‌کند که این امر با فرمایشات مقام معظم رهبری که در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز و مسئولین وزارت آموزش و پرورش بر حفظ و حرمت خیرین، توجه به خدمات ارزشمند آنها در جامعه و تسهیل در روند جذب اقدامات خیرخواهانه تاکید داشتند، در تعارض است و عملکرد بسیار ناپسند اداره کل آموزش و پرورش پردیس، نتیجه‌ای جز حس بی‌اعتمادی خیرین دربرنخواهد داشت.

آقچه لو درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در این زمینه نیز گفت: روز گذشته در مجمع خیرین جلسه داشتیم و اعضای مجمع نیز از اتفاقاتی که رخ داده مغموم هستند، اما در نهایت درباره اینکه ساختمان چه زمانی تخلیه می‌شود یا آیا تخلیه خواهد شد یا خیر پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند و نقل قول‌های مختلفی در این خصوص مطرح است. مسئولان آموزش و پرورش پردیس نیز در پاسخ به ما می‌گویند که "به ساختمان برای اداره کل نیاز داشتیم و در نهایت حاضریم پول ساخت مدرسه را پرداخت کنیم."

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات 
نامه معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش برای تغییر کاربری مدرسه‌ای که تبدیل به اداره آموزش و پرورش شده است.

تصاحب مدرسه خیرساز توسط آموزش و پرورش +مستندات