۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

تظاهرات ضدسعودی در تونس+تصاویر

شهروندان تونسی بار دیگر با برگزاری تظاهرات تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرده و شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
کد خبر : ۳۲۹۸۸۱
صراط: شهروندان تونسی بار دیگر با برگزاری تظاهرات تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرده و شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش تسنیم، شماری از تشکل‌ها و احزاب تونس تظاهراتی پرشور برای حمایت از یمن در برابر تجاوز ظالمانه و وحشیانه آل سعود سازماندهی کردند.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات پرشور که گروههای مختلف مردم در آن شرکت داشتند، با سردادن شعارهایی از دولت تونس خواستند که تجاوز به یمن را محکوم کرده و از ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی بخواهد که دست از جنگ علیه یمنی ها بردارد.

شهروندان تونسی ضمن سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، این دو رژیم را مسئول کشتار مسلمانان و اعراب، و تخریب کشورهای آنها و تجزیه منطقه در راستای خدمت به سرورشان آمریکا و حفاظت از امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی دانستند.

شهروندان تونسی همچنین از ارتش عربی سوریه که به نمایندگی از امت عربی علیه تروریسم وهابی میجنگند تشکر و قدردانی کردند.

معترضان پرچمهای مقاومت لبنان، سوریه، یمن، فلسطین، تونس و تصاویر کودکان شهید یمنی را به همراه دست داشتند.

تظاهرات کنندگان در بیانیه پایانی خود از جامعه جهانی خواستند که برای توقف جنگ علیه یمن هرچه سریعتر وارد عمل شود.

در این بیانیه همچنین تاکید شد که بیمارستان‌های یمن به دلیل کمبود دارو با فاجعه انسانی مواجه هستند.

احمد قرفاش عضو دفتر اجرایی حزب الوحده تونس در حاشیه این تظاهرات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در تونس گفت: ما در تونس مخالف این جنگ بیهوده هستیم و ما در حزب الوحده از دولت تونس می خواهیم که این تجاوز را محکوم کند.

وی گفت که فلسطین قبله ما است همانطور که قبله همه آزادگان جهان است. ما در تونس همانطور که از سوریه در جنگ علیه تکفیریها حمایت کردیم از یمن نیز در این تجاوز که مرتکبان آن هر روز جنایاتی علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان مرتکب می شوند حمایت می کنیم.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است که شمار قربانیان تجاوز عربستان به این کشور به بیش از 27 هزار شهید و زخمی رسیده است.

تونسی‌ها تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند+تصاویر

تونسی‌ها تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند+تصاویر

تونسی‌ها تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند+تصاویر