۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

مرکل خطرناک ترین سیاستمدار اروپا است

رئیس حزب آزادی اتریش انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگی مرکل و خطراتی که برای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است وارد کرده و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را خطرناک ترین سیاستمدار اروپا دانست.
کد خبر : ۳۲۹۹۲۹
صراط: رئیس حزب آزادی اتریش انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگی مرکل و خطراتی که برای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است وارد کرده و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را خطرناک ترین سیاستمدار اروپا دانست.

 به گزارش تسنیم، به نقل از روزنامه "کرونه سایتونگ"، "هاینس کریستین اشتراخه"، رئیس حزب آزادی اتریش که حزبش در انتخابات چندی پیش ریاست جمهوری این کشور موفقیت های چشمگیری به دست آورد امروز در یک سخنرانی در حضور صدها شنونده انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان وارد کرده و گفت: سیاست پناهندگی مرکل جنایتکارانه بوده و هجوم بدون کنترل پناهندگان را ایجاد کرده که تمام اروپا را در خطر قرار داده است. مرکل خطرناک ترین سیاستمدار اروپا است.

وی افزود: مرکل با سیاست خوش آمد گویی خود همه مرزها برای اسلام گرایان، مهاجران فقیرو ماجراجویانی که جهان بینی آن ها با اروپا منطبق نیست باز نگه داشته است. این هجوم پناهندگان بافت اجتماعی ما را از پایه متزلزل کرده است.

"اشتراخه" وقوع یک فاجعه را در چنین شرایطی اجتناب ناپذیر و وقوع درگیری های داخلی را بعید ندانست.

این سیاستمدار اتریشی همچنین به عواقب شر سیاست های مرکل از جمله تجاوزات جنسی از طریق پناهندگان و همچنین درگیری های بین ترک ها و کردها در اتریش اشاره کرد.

اشتراخه همچنین اتحادیه اروپا را مورد انتقاد شدیدی قرار داده و البته تاکید کرد که مسئله خروج از اتحادیه اروپا برای حزب آزادی اتریش مطرح نیست. اما نقد باید در یک اروپای صلح آمیز مجاز باشد.

وی همچنین به هرج و مرجی که در مذاکرات قرارداد تجارت آزاد اروپا با کانادا موسوم به ستا در اثر مخالفت والونیا رخ داده است اشاره کرده و گفت: در حالی که اتریش با این مسئله موافقت کرده است اما باید به رای والونیا احترام گذاشته شود.

این سیاستمدار اتریشی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پرداخته و تاکید کرد که این کشور به هیچ عنوان آماده عضویت در این اتحادیه نیست. عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا  غیر واقعی و غیر منطقی به نظر می رسد.