۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

بزرگ‌ترین مراسم مذهبی برزیل+تصاویر

در بزرگ‌ترین فستیوال مذهبی کشور برزیل مردم یک‌تکه طناب را که اعتقاددارند مقدس است و می‌تواند بیماری‌ها را شفا دهد، در شهر می‌گردانند.
کد خبر : ۳۲۹۹۸۶
صراط: در بزرگ‌ترین فستیوال مذهبی کشور برزیل مردم یک‌تکه طناب را که اعتقاددارند مقدس است و می‌تواند بیماری‌ها را شفا دهد، در شهر می‌گردانند.

به گزارش مجله مهر، هر سال در هفته دوم از ماه اکتبر میلیون‌ها نفر از کاتولیک‌های سراسر برزیل در شهرستان بِلِم جمع می‌شوند تا در بزرگترین جشنواره مذهبی کشور شرکت کنند، آن‌ها در این مراسم یک طناب ۴۰۰ متری را در شهر می‌چرخانند و اعتقاد دارند که قدرت شفابخشی دارد.

بزرگ‌ترین مراسم مذهبی برزیل+تصاویر

مردم این شهر از ۱۷۹۳ این مراسم را اجرا می‌کرده‌اند و به مرور افراد دیگری از شهرهای دیگر هم برای شرکت در این مراسم آمده‌اند، اما ماجرا در دهه ۱۷۰۰ رخ داد، بر اساس افسانه‌ها می‌گویند یک گاو را هر بار از آب می‌گرفتند، ناپدید می‌شده و در یک زمین آن را پیدا می‌کردند و دوباره در آب می‌افتاده، تکرار این روند باعث شده که آن‌ها باور کنند که مریم مقدس می‌خواهد مکان مذهبی برای عبادت در این محل بسازند و از همین رو دست به کار می‌شوند و کلیسای Nazaré Basilica را در این منطقه می‌سازند.

بزرگ‌ترین مراسم مذهبی برزیل+تصاویر

جشن و مراسم دو هفته طول می‌کشد، اما اوج ماجرا زمانی است که مجسمه مقدس شهر را به سمت کلیسا حمل می‌کنند، مجسمه را داخل کالسکه‌ای با گل آراسته شده می‌گذارند و به آن طنابی ۴۰۰ متری می‌بندند. پشت سر کالسکه در حدود ۱۵ هزار نفر از کسانی‌که بیماری‌های حرکتی دارند، حرکت می‌کنند و خودشان را به این طناب که باور دارند شفازاست می‌رسانند.

مردان و زنان در دو سمت طناب و به صورت جداگانه می‌ایستند و حتی گاهی اتفاق می‌افتد که در هر متر ۱۰ نفر از هر سمت دست خود را به طناب مقدس رسانده باشد.

مسیر رسیدن تا کلیسا در حدود سه و نیم کیلومتر است و با توجه به جمعیت دو میلیونی و دمای هوای ۴۰ درجه منطقه و رطوبت هوا برگزاری برنامه ریسک زیادی دارد، اما مردم با انرژی در مراسمی که بین ۵ تا ۹ ساعت طول می‌کشد، حضور دارند و در تمام مدت آواز می‌خوانند و به نوبت دست خودشان را به طناب می‌رسانند.

بزرگ‌ترین مراسم مذهبی برزیل+تصاویر

البته در بین مسیر پزشکانی هم برای رسیدگی به کسانی که در بین راه ممکن است مشکلی پیدا کنند، حضور دارند تا رسیدگی‌های لازم برای کسانی که ممکن است به کمک نیاز داشته باشند، صورت بگیرد.

در پایان و وقتی کالسکه به همراه مجسمه به کلیسا می‌رسد، کسانی‌که هنوز دستشان به طناب است، می‌توانند همان بخش را بریده و سوغات مقدس را همراه خودشان داشته باشند.