۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

نظر هیلاری و ترامپ دربارۀ عملیات موصل

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعای ترامپ، رقیب جمهوری خواهش مبنی بر اینکه "تحت رهبری عراق حمله به موصل یک فاجعه است" را اشتباه و خطرناک توصیف کرد.
کد خبر : ۳۳۰۰۰۶
صراط: نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعای ترامپ، رقیب جمهوری خواهش مبنی بر اینکه "تحت رهبری عراق حمله به موصل یک فاجعه است" را اشتباه و خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه ایندیپندنت، عملیات برای بازپس گیری موصل از چنگال تروریست‌های داعش هفته گذشته پس از ماه‌ها مقدمه‌چینی و تحت رهبری ارتش عراق آغاز شد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتر نوشت: حمله به موصل یک فاجعه کامل است. ما ماه‌ها به آنها هشدار داده‌ایم. این عملیات علیه پایگاه داعش سبب می‌شود که آمریکا احمق به نظر برسد.

این در حالی است که ترامپ هیچ سند و مدرکی برای حمایت از تحلیلش ارائه نداده است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان گردهمایی در شهر منچستر واقع در ایالت نیو همپشایر گفت: اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که انتخاب یک فرمانده کل قوا ناآگاه و بدون صلاحیت چقدر خطرناک است. او اساساً پیش از آغاز مبارزه، اعلام شکست می‌کند. این امر نه تنها اشتباه بلکه خطرناک است و باید رد شود.

ترامپ در جریان آخرین مناظره انتخاباتی‌اش تاکید کرد حمله به موصل باید یک حمله سری و مخفیانه باشد. وی از عملیات تحت رهبری آمریکا به خاطر غیرمنتظره نبودن انتقاد کرد.

جف مک‌لاسلند، سرهنگ بازنشسته آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت: در حقیقت بسیاری از فرماندهان ارتش معتقدند هشدار دادن نسبت به یک حمله زمینی گسترده پیش از موعد آن نه غیرمعمول و نه احمقانه است. این اقدام می‌تواند در دل دشمن ترس ایجاد کند و به غیرنظامیان اجازه می‌دهد تا هرچه سریع‌تر از میدان نبرد فرار کنند. این اظهارات نشان می‌دهد که ترامپ هیچ چیز از استراتژی نظامی نمی‌داند.