۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

جزئیات پاتک شبانه پلیس به اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای پاتک شبانه پلیس خبر داد و گفت: ۱۲۰ نفر مخل نظم و امنیت عمومی در این عملیات شبانه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
کد خبر : ۳۳۰۰۱۵
صراط: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای پاتک شبانه پلیس خبر داد و گفت: ۱۲۰ نفر مخل نظم و امنیت عمومی در این عملیات شبانه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا با اعلام اینکه طرح های پلیس برای افزایش احساس امنیت شهروندان و ایجاد امنیت پایدار انجام می شود، گفت: پلیس امنیت عمومی پایتخت ضمن اجرای طرح گسترده برخورد با اراذل و اوباش موفق به دستگیری ۱۲۰ نفر در این زمینه شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند و به دفعات متعدد توسط ماموران دستگیر شده اند، افزود: با توجه به اینکه برخورد با مخلان نظم عمومی از دغدغه های اصلی و مطالبات به حق شهروندان است، لذا تیم های عملیاتی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ طی چند روز گذشته با شناسایی مناطق آلوده و پاتوق های اراذل و اوباش موفق به دستگیری ۱۲۰ شرور سابقه‌دار شدند.

سردار ساجدی‌نیا با اعلام اینکه این طرح ها از سری جدید عملیات های پلیس تهران بزرگ در سال ۹۵ است، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی تمامی متهمان پس از تجمیع پرونده به دادسرا معرفی می شوند و امیدواریم با مساعدت مسئولان دستگاه قضا و با صدور احکام قضایی مناسب به جرایم آنها رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه برخی از اوباش دستگیر شده که از شهر تهران متواری و حتی برای اینکه از خود ردی به جا نگذارند، در خارج از کشور به سر می برند، توضیح داد: این افراد غافل از اینکه ماموران پلیس پایتخت با اشراف اطلاعاتی تمامی فعالیت‌های آنان را رصد می کنند، پس از بازگشت به کشور و حضور در مخفیگاه‌هایشان با اجرای طرح های مستمر پلیس به دام می‌افتند.

وی ادامه داد: در میان دستگیرشدگان، متهمانی هستند که به تازگی از زندان آزاد شده ولی متاسفانه اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته اند. پلیس در اجرای طرح های خود به توفیق ۸۰ درصد از برنامه ها و اهداف پیش بینی شده نائل آمده است.

ساجدی‌نیا با اشاره به تاثیر اجرای طرح های امنیت محله محور گفت: اجرای طرح های برخورد با اراذل و اوباش موجب شده تا دیگر به مانند گذشته اراذل سطح ۱ و ۲ نداشته باشیم و اغلب این افراد که تحت عنوان اراذل و اوباش به دام می افتند، اراذل‌هایی هستند که به عنوان اراذل سطح ۳ تحت عنوان مزاحمین نوامیس، مخلان نظام و امنیت عمومی تلقی می شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشکر از همکاری مستمر شهروندان در خصوص ارائه اطلاعات به پلیس پایتخت اظهار داشت: اجرای طرح های امنیت محله‌محور همچنان ادامه دارد و پلیس با اجرای این طرح ها کماکان با مخلان نظم و امنیت عمومی برابر قانون برخورد می کند. شهروندان می توانند از طریق سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز انتظامی پلیس پایتخت شکایات و نظرات خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.