۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

دلایل واهی برای لغو اکران شب نامه

کد خبر : ۳۳۰۰۲۵
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به لغو مستند «شب‌نامه» در این دانشگاه گفت: مسئولان تا دقیقه ۹۰ به ما نگفتند که این مراسم لغو شده و هر بار که پیگیری می‌کردیم، دلایل واهی و استدلال‌های بی‌منطق می‌‌آوردند.

مرتضی فتح‌الله‌زاده مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با لغو مراسم اکران مستند «شب‌نامه» در این دانشگاه گفت: اواخر هفته گذشته ما برای اکران این مستند درخواست مجوز کردیم و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران به ما اعلام کرد که کار خود را انجام دهید و تبلیغات را آغاز کنید، مشکل خاصی برای اکران این مستند پیش نخواهد آمد.

وی افزود: بعد از آن ما کارهای موردنیاز را انجام دادیم و دوستان ما تلاش‌های بسیاری را داشتند تا این مستند به بهترین نحو اکران شود، ولی متأسفانه یک روز قبل از برنامه با ما تماس گرفتند و گفتند که این مستند مجوز پخش ندارد و ما سریعاً مجوز پخش را به آقای سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه ارائه کردیم که بعد از آن به ما گفتند باید برای اکران این مستند مجوز تولید هم داشته باشید که این صحبت وی برای ما بسیار عجیب بود.

فتح‌الله‌زاده افزود: تا به حال برای اکران یک مستند مجوز تولید خواسته نشده بود، مسئولان دانشگاه قبل از اینکه مستند را ببینند با اکران آن مخالفت کردند، کاملاً مشخص است که یکسری افراد از بیرون فشار آوردند و خواسته‌اند که این مراسم انجام نشود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تأکید کرد:‌ مخالفت با اکران این مستند نشان‌دهنده این است که دانشگاه استقلال خودش را از دست داده است و رئیس دانشگاه کسی است که دستورات فرد دیگری را از بیرون دانشگاه اجرا می‌کند. 

* نگرانیم ولنگاری‌ها در سال انتخابات کار دست دانشگاه بدهد و دانشجو پیاده نظام احزاب شود

این فعال دانشجویی گفت: امسال، سال انتخابات است و ما نگرانیم که این ولنگاری‌ها و بی‌برنامگی‌ها کار دست دانشگاه بدهد و دانشجو پیاده‌نظام احزاب شده و دانشگاه نیز ملتهب شود. 

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه تا دقیقه 90 به ما نگفتند که نمی‌توانیم مستند را اکران کنیم و همواره گفته می‌شد ما در حال بررسی هستیم و دلایل واهی و استدلال‌های بی‌منطق می‌آوردند و به همین دلیل است که تعداد زیادی از دانشجویان برای تماشای این مستند در مقابل سالن جمع شده بودند.

* فشارهایی از بیرون دانشگاه سبب لغو برنامه شد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: مسئولان باید بگویند چه چیزی در این مستند وجود داشته است که اجازه اکران آن را ندادند، این مستند از یک شبکه نفوذ سخن می‌گوید که در قراردادهای نفتی و کرسنت‌ها حضور داشتند.

فتح‌الله‌زاده گفت: ما حتماً دلایل لغو این مراسم را پیگیری خواهیم کرد و جلوی بی‌قانونی را خواهیم گرفت، چرا مسئولان دانشگاه تهران به صورت شفاف نمی‌گویند چه اتفاقی افتاده است؟ البته کاملاً مشخص است که فشارهای بیرون از دانشگاه باعث چنین اقدامی شده است و این هم تازگی ندارد. 
برچسب ها: صراط مطهری
نظرات بینندگان
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
ب... د... مزخرف میگه :-)