۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

سفر هیئت پارلمانی دانمارک به تهران

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دانمارک در سفری چهار روزه یکشنبه هفته آینده به تهران سفر می کند.
کد خبر : ۳۳۰۰۳۰
صراط: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دانمارک در سفری چهار روزه یکشنبه هفته آینده به تهران سفر می کند.

به گزارش فارس، هیأتی پارلمانی دانمارک به ریاست رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور روز (یکشنبه 9 آبان ماه) به دعوت علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تهران سفر می کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دانمارک در سفر چهار روزه خود به تهران، ضمن دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس و علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با برخی از مقامات کشورمان دیدار و درباره مسائل دو جانبه گفت وگو خواهد کرد.

پادشاهی دانمارک کشوری در شمال اروپا است. جمعیت این کشور 5٫5 میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است. با اینکه این کشور در سال 1973 به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو نپیوسته‌ است.

فُلکِتین مجلس قانون‌گذاری ملی پادشاهی دانمارک با نظام تک‌پارلمانی است که در سال 1849 تأسیس شده است. فلکتین دارای 179 نماینده بوده که از طریق انتخابات برای یک دورهٔ حداقل چهار ساله انتخاب می‌شوند. 175 نماینده از دانمارک، دو نفر از گرینلند و دو نفر نیز از جزایر فارو انتخاب می شوند.

فلکتین به عنوان قوه قانون‌گذاری تمام قانون‌ها را تصویب کرده، کابینه را تأیید و بر کار حکومت نظارت می‌کند. براساس قانون اساسی دانمارک، قدرت میان فلکتین و پادشاه تقسیم می‌شود با این وجود قدرت پادشاه به امضای قوانین تصویب شده توسط مجلس محدود شده است که باید ظرف 30 روز انجام گیرد.