۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

قطع کمک های عربستان به تشکیلات خودگردان

منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کردند عربستان بدون ارائه هیچ توضیحی در طول 6 ماه گذشته از پرداخت کمک‌های مالی ماهانه به تشکیلات خودگردان فلسطین سر باز زده است.
کد خبر : ۳۳۰۰۴۳
صراط: منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کردند عربستان بدون ارائه هیچ توضیحی در طول 6 ماه گذشته از پرداخت کمک‌های مالی ماهانه به تشکیلات خودگردان فلسطین سر باز زده است.

به گزارش فارس، منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کردند که عربستان طی 6 ماه گذشته کمک‌های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرده است.

پایگاه اسرائیلی «والا»، گزارش داد که عربستان ماهانه 20 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک می‌کرده که طی 6 ماه گذشته بدون اعلام قبلی یا ارائه هرگونه توضیحی این کمک را قطع کرده است.

بر اساس این خبر بعد از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین هم تلاش کرده جویای دلیل این اقدام شود با بی‌توجهی عربستان مواجه شده است.

این پایگاه گزارش داده که مسئولان فلسطینی معتقدند ممکن است این اقدام در راستای کاهش هزینه‌های عربستان بعد از فشار و بحران اقتصادی اخیر این کشور باشد یا به نوعی نشان دهنده اعتراض عربستان به سیاست‌های اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله آشتی با حماس باشد.

عربستان پیشتر نیز از تعهدات خود برای ارسال سوخت و مواد نفتی به مصر سرباز زده و شرکت دولتی آرامکو به صورت شفاهی به مسئولان مصری گفته بود که بهتر است فکری به حال خود کنند زیرا عربستان دیگر به آن‌ها سوخت نخواهد داد.

این اقدام نیز با سیاست های اقتصادی جدید عربستان برای کاهش هزینه‌ها همراه شده و از سوی دیگر تنها چند روز بعد از آشکار شدن اختلاف نظر قاهره با نظر عربستان در زمینه پرونده سوریه اتخاذ شد.