۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸

دیدار رئیس مجلس سوریه با هیات پارلمانی ایران در ژنو

«هدیه عباس» با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که در اجلاس اتحادیه بین المللی پارلمان ها در ژنو سوئیس شرکت کرده است دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : ۳۳۰۰۹۰
صراط: «هدیه عباس» با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که در اجلاس اتحادیه بین المللی پارلمان ها در ژنو سوئیس شرکت کرده است دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «هدیه عباس» رئیس مجلس سوریه روز سه شنبه در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المللی پارلمان ها با هیات پارلمانی ایران که به ریاست «مصطفی کواکبیان» در این اجلاس در ژنو شرکت کرده است دیدار و گفتو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه بین ایران و سوریه، آخرین تحولات منطقه و راهکارهای تحکیم مواضع مشترک دو کشور در خصوص موضوعات جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس سوریه در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی سوریه و ایران، قدردانی مردم سوریه از جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت از این کشور در رویارویی با جنگ تروریستی پیش روی خود ابراز کرد. وی همچنین تاکید کرد: نبرد ما با تروریسم، افراط گرایی و استعمار مشترک است.

از سوی دیگر «مصطفی کواکبیان» رئیس هیات پارلمانی کشورمان نیز بر موضع ثابت ایران در قبال سوریه و تداوم حمایت از پایداری مردم این کشور در مواجهه با جنگ تروریستی و اقتصادی علیه سوریه تاکید کرد. وی همچنین تصریح کرد که پایداری مردم، ارتش و رهبران سوریه راه پیروزی علیه تروریسم و حامیان آن است.

کواکبیان همچنین از مواضع برخی کشورهای عربی و غربی که مدعی حمایت از مردم سوریه هستند و در عین حال در جهت پشتیبانی از تروریست ها و تسلیح آنها به منظور ویران کردن سوریه و کشتار مردم این کشور تلاش می کنند، انتقاد کرد.