۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

رونمایی از اولین پهپاد انتحاری نیروی دریایی سپاه

پهپاد جدید نیروی دریایی سپاه با قابلیت انجام عملیات انتحاری، رونمایی شد.
کد خبر : ۳۳۰۱۱۵
صراط: پهپاد جدید نیروی دریایی سپاه با قابلیت انجام عملیات انتحاری، رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین نیروهای عمل کننده در خلیج فارس به شمار می‌رود و عملکرد این نیرو، همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

این نیرو، با در اختیار داشتن انواع موشک‌های کروز، بالستیک، قایق‌های تندرو (در انواع مختلف)، ناوچه‌های موشک‌انداز، بالگردهای رزمی و . . . ، آمادگی کاملی برای برخورد با هرگونه اقدام خصمانه دشمن دارد.

در همین زمینه، نیروی دریایی سپاه اخیرا با طراحی و تولید یک مدل پهپاد که رزمی - شناسایی، به قابلیت دفاعی خود در بخش هواپایه و هوایی، افزوده است.

نمونه‌های شناسایی این پهپاد به دوربین‌های پیشرفته نظامی با قابلیت استفاده در شب و روز و همچنین با امکان استفاده در مناطق مرطوب دریایی، به پرواز در آمده و به انجام ماموریت می‌پرازد.

این پهپاد، حدودا 4 ساعت مداومت پروازی داشته و می‌تواند تا بُرد 1000 کیلومتری، به انجام عملیات بپردازد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این پهپاد آن است که پرنده می‌تواند تا سطح نیم متری آب پایین آمده و پرواز کند و از سوی دیگر تا ارتفاع 3 هزار پایی نیز بالا رفته و به ماموریت اعزام شود.

پهپاد جدید نیروی دریایی سپاه، حدود 200 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و آب نشین است، بدین شکل که پس از انجام ماموریت شناسایی، به راحتی می‌تواند روی آب فرود بیاید.

این پهپاد قابلیت حمل موشک ندارد اما در بُعد رزمی، می‌تواند با حمل مواد منفجره شدیدالانفجار، انتحاری عمل کند به این شکل که با حرکت کروزی (نزدیک به سطح آب)، خود را به هدف رسانده و با سرعت بالا، خود را به شناور یا یک مرکز فرماندهی در خشکی بکوبد.

پس از قایق‌های تندرو یامهدی که قابلیت عملکرد انتحاری دارند، این دومین محصول انتحاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.