۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

دلیل سرگردانی 200 زائر در مرز چذابه

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: 200 زائر ایرانی در مرز چذابه به دلیل عدم معرفی امضای کنسول عراق در اهواز سرگردان شده بودند که با رایزنی با سفارت عراق در تهران و مسئولان استان خوزستان این مشکل حل شد.
کد خبر : ۳۳۰۱۳۱
صراط: سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: 200 زائر ایرانی در مرز چذابه به دلیل عدم معرفی امضای کنسول عراق در اهواز سرگردان شده بودند که با رایزنی با سفارت عراق در تهران و مسئولان استان خوزستان این مشکل حل شد.

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره سرگردانی 200 زائر ایرانی در مرز چذابه گفت: دلیل این امر عدم معرفی امضا کنسول عراق در اهواز بود که با رایزنی صورت گرفته با سفارت عراق در تهران و همچنین مسئولان استان خوزستان این مشکل رفع شد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین افزود: این 200 زائر که متعلق به چند کاروان بودند روز گذشته (سه‌شنبه) از مرز ایران عبور کرده و وارد خاک عراق شده بودند اما ویزای آنها توسط اداره گذرنامه عراق مورد تایید قرار نگرفته و به مرز چذابه بازگردانده شدند.

گودرزی از مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین خواست که برای عدم برخورد با چنین مشکلاتی بهتر است برای دریافت روادید و زمان دقیق خروج از مرز‌های ایران و عدم اذحام در آنجا در سامانه سماح ثبت نام کرده و به سهولت و بدون دردسر به عراق سفر کنند.

یاسر عبدالقادر موید سرکنسول عراق در کشورمان ویزای این افراد را مشکل دار اعلام کرد و گفت: عدم تطبیق امضای این ویزاها علت اصلی بازگرداندن زائران ایرانی بوده است.