۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

موافقت پارلمان ونزوئلا با استیضاح مادورو

طرح استیضاح و محاکمۀ رئیس جمهور ونزوئلا توسط پارلمان این کشور و با برگزاری یک نشست فوق العاده کلید خورد.
کد خبر : ۳۳۰۱۷۳
صراط: طرح استیضاح و محاکمۀ رئیس جمهور ونزوئلا توسط پارلمان این کشور و با برگزاری یک نشست فوق العاده کلید خورد.

به گزارش تسنیم و به نقل از یورور نیوز، نمایندگان پارلمان ونزوئلا که با سیاست های دولت این کشور مخالفند بر این باورند «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا مانع از برگزاری همه پرسی در این کشور شده است. آن ها طی یک نشست فوق العاده طرح استیضاح مادورو را کلید زدند.

برگزاری این جلسۀ بسیار پرتنش بود و به درگیری میان برخی نمایندگان ختم شد. نمایندگان حامی دولت ونزوئلا در واکنش به این رای گیری، نمایندگان حزب مخالف را به کودتا علیه دولت متهم کرده اند.

مادورو نیز در سخنانی، پارلمان این کشور را ابزاری با هدف نابودی ونزوئلا معرفی کرد و گفت: «این مجمع تنها یک هدف را دنبال می کند و آن هم نابودی ونزوئلاست. ما به پارلمان و نمایندگانی که قوانین این کشور را نمی شناسند اجازه کودتا نخواهیم داد.»

پارلمان ونزوئلا از مادورو خواسته است تا هفتۀ آینده در مجلس حضور یابد و رای مردم این کشور را بپذیرد. طی روزهای اخیر و پس از آنکه شورای ملی انتخابات ونزوئلا از پذیرش درخواست همه پرسی برای برکناری نیکلاس مادورو اجتناب کرد، مخالفان دولت ونزوئلا نیز تظاهرات خود علیه دولت را تشدید کرده اند.

مخالفان نیکلاس مادورو طوماری آماده کردند و از این طریق نزدیک به دو میلیون امضا برای درخواست همه پرسی در مورد برکناری رئیس جمهور این کشور جمع آوری کردند. رهبران مخالفان ونزوئلا نیز در همین رابطه از هواداران خود خواسته اند تا در یک راهپیمایی اعتراضی سراسری شرکت کنند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز