۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

بنز پیکاپ می‌سازد +عکس

دایملر هفته گذشته اولین وانت شاسی بلند لوکس خود را رونمایی کرد.
کد خبر : ۳۳۰۲۱۴
صراط: دایملر هفته گذشته اولین وانت شاسی بلند لوکس خود را رونمایی کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، مرسدس بنز وانت شاسی‌بلند لوکسی با صندلیهای نوبوک چرم و تریم بلوط ساخت. این خودروساز لوکس، اخیراً‌ فروش وانت دوکابین با ابعاد متوسط را آغاز کرده که اندازه آن کوچکتر از پیکاپهای رایج شرکت فورد است. هفته گذشته مرسدس دو سبک نزدیک از X-کلاس را در استکهلم رونمایی کرد که یکی دارای قابلیتهای آف‌رود بیشتر و دیگری مناسب مسافرتهای شهری بود.

بر اساس این گزارش سه‌شنبه گذشته مدیر اجرایی ارشد شرکت دایملر در این رابطه گفت: با تولید پیکاپ مرسدس بنز، ما یکی از آخرین شکافها را با رقبا ترمیم می‌کنیم.

به این ترتیب به نظر می‌رسد این شرکت با ارائه این وانتهای اسپرت به غلبه بر رقیب دیرینه‌اش BMW نیز بیندیشد؛ به این صورت که وانتهای SUV اسپرت می‌تواند پیشنهاد جدیدی به خریداران جوان و اسپرت‌سوار BMW نیز باشد.

بنز پیکاپ می‌سازد +عکس

از سوی دیگر افزایش تنوع خودروهای تولیدی بنز نشان می‌دهد تا چه حد مرسدس یا شرکت مادر، دایملر پیگیر فروش بیشتر است؛ حتی در شرایطی که رقبایی مانند جنرال موتورز همیشه در این نوع از خودروها موفق بوده‌اند.

بنز پیکاپ می‌سازد +عکس

مدیر مرکز تحقیقات خودرو در دانشگاه دویسبورگ در این زمینه گفت: «وانت یک آزمایش جالب برای مرسدس است. سی سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که SUVها می‌توانند به‌ خودروهایی اینچنین محبوب تبدیل شوند.»

مرسدس تخمین‌ زده که تقاضای جهانی برای وانت متوسط با گسترش 40 درصدی تا سال 2025 به 2.8 میلیون واحد خواهد رسید.