۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

توصیه‌های قاضی‌عسگر به زائران اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه رمز پیوند اهل سنت با شیعه همین دلبستگی و محبت به اهل بیت (ع) است، گفت: به مسئله اربعین باید فرامذهبی و بین‌المللی نگاه کرد تا اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان تبیین شود.
کد خبر : ۳۳۰۳۵۲
صراط: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه رمز پیوند اهل سنت با شیعه همین دلبستگی و محبت به اهل بیت (ع) است، گفت: به مسئله اربعین باید فرامذهبی و بین‌المللی نگاه کرد تا اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان تبیین شود.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر ظهر امروز در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی که در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر برای مراسم اربعین اظهار داشت: بسیار به جاست که بر روی اهداف این مراسم باشکوه تمرکز کرده و مردم را با اهداف آن آشنا کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اهداف اصلی عزاداری امام حسین (ع) احیای دین و آشناسازی مردم با معارف اسلام و ایجاد زمینه برای توسعه اسلام است که در تعالیم دینی به آن توجه جدی شده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه با مطالعه فرهنگ دین مشاهده می‌شود که توصیه به اشک و گریه تنها برای اباعبدالله الحسین (ع) توصیه شده است، گفت: گریه بر ائمه (ع) نفی نشده اما به منظور ترغیب برای پیاده شدن اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) گریه بر این امام همام تأکید شده است.

وی با بیان اینکه دو تعبیر رهاندن مردم از جهالت و نادانی و‌‌ رهاسازی مردم از گمراهی جزو اهداف اربعین تبیین شده و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: فلسفه زیارت بیعت مجدد با ائمه (ع) است باید این فلسفه باید احیا شود و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: زمانی که به پیشینه تاریخی مسئله زیارت نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که در طول تاریخ عده‌ای مخالف زیارت امام حسین (ع) بودند، در هدف‌گذاری باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و نباید خود عزاداری هدف قرار گیرد و جلوی انحرافات زیارت امام حسین (ع) گرفته شود.

‌قاضی عسگر با بیان اینکه قضیه اربعین را باید به عنوان یک همبستگی بین‌المللی و یک جبهه استکبارستیزی قرار داده و مطرح کنیم، تصریح کرد: در این مراسم از پیروان سایر مذاهب و ادیان، اهل تسنن و مسیحیان شرکت می‌کنند و باید رعایت حال آن‌ها مد نظر زائران شیعی قرار گیرد و باید کاری کرد که مراسم اربعین جنبه بین المللی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رمز پیوند اهل سنت با شیعه همین دلبستگی و محبت به اهل بیت (ع) است، خاطر نشان کرد: به مسئله اربعین باید فرا مذهبی و بین‌المللی نگاه کرد تا اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: توصیه ائمه (ع) به این است که افراد شرکت کننده در مراسم امام حسین (ع) باید سعی کنند به گونه‌ای رفتار کنند که شرایط قیام امام حسین (ع) درک شود، همچنین یک عده راه افتاده‌اند که از مراسم زیارت اربعین استفاده سیاسی در راستای دستیابی به منافع خود کنند که باید از این کار جلوگیری به عمل آید.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه مراسم اربعین تمرین ایثار و فداکاری و زندگی جمعی است، گفت: وهابیت و رسانه‌های خارجی به دنبال خنثی‌سازی آنچه که ما انجام می‌دهیم هستند و ستاد مرکزی اربعین نیز به این امر توجه داشته و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.