۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

شرط اسرائیل برای احداث بندر در غزه

رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست (پارلمان) و رئیس سابق شاباک رژیم صهیونیستی مخالفت خود با احداث بندر در غزه را اعلام کرد.
کد خبر : ۳۳۰۳۷۱
صراط: رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست (پارلمان) و رئیس سابق شاباک رژیم صهیونیستی مخالفت خود با احداث بندر در غزه را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «آوی دیختر» در واکنش به اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه القدس که گفته بود در صورت توقف شلیک موشک های حماس و حفر تونل، به احداث بندر در غزه کمک می کند، گفت که احداث این بندر به معنای افزایش دراماتیک قدرت مبارزان حماس و قدرت گرفتن این جنبش است.

وی افزود: تنها زمانی می توان بندر غزه را احداث کرد که تشکیلات خودگردان به طور کامل غزه را خلع سلاح کرده و حماس نیز توافقات امضا شده بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

دیختر اظهار داشت که حل و فصل منازعه با فلسطینیان باید در چارچوب توافق فراگیر چند مرحله ای باشد و پیش از اجرای مرحله بعدی بایستی مرحله قبل به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه فلسطینی «القدس» گفته بود چنانچه حماس حفاری تونل ها و شلیک موشک ها را متوقف کند، اسرائیل به ساخت بندر دریایی در غزه، ایجاد فرودگاه و منطقه صنعتی در این منطقه کمک خواهد کرد.

در همین رابطه «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات لیبرمن گفت: محاصره تحمیلی رژیم اشغالگر بر نوار غزه به موجب حقوق بشر یک جنایت است و بایستی پایان یابد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بر اساس قانون موظف است که تمامی مایحتاج ملت تحت اشغال را تامین نماید و این حق طبیعی ملت ماست که کانال های ارتباطی با جهان خارج اعم از بندر و فرودگاه داشته باشد و از آزادی تردد و نقل و انتقال برخوردار شود و این ابتدایی ترین حق ماست.

وی همچنین تاکید کرد: این حقوق ملت فلسطین نباید دستمایه باج خواهی و مواضع سیاسی قرار گیرد زیرا این حق ملت تحت اشغال فلسطین است و مقاومت نیز از ابزارهای قدرت از جمله ابزارهای نظامی برای دفاع از حق ملت در برابر تجاوزات مکرر اسرائیل برخوردار است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز