۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

تراکتورسازی صدرنشین شد+جزئیات

تیم فوتبال تراکتورسازی با برتری دو بر صفر مقابل گسترش فولاد موقتا به صدرجدول رقابت های لیگ برتر صعود کرد.
کد خبر : ۳۳۰۳۹۹
صراط: تیم فوتبال تراکتورسازی با برتری دو بر صفر مقابل گسترش فولاد موقتا به صدرجدول رقابت های لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که هردو برای بهبود شرایط خود در جدول رده بندی به برد نیاز داشتند. حساسیت بالای بازی هم سبب شد بازی زیبایی را شاهد نباشیم اما تراکتورسازی از موقعیت هایش بهتر استفاده کرد و پیروز از زمین خارج شد تا موقتا به صدرجدول رده بندی صعود کند و منتظر نتیجه دیدار پرسپولیس و نفت آبادان بماند.
 

هفته دهم لیگ برتر، 6 آبان 1395
ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، تماشاگر: 2556  نفر
داور: سیدرضا مهدوی/ کمک ها: آرمان اسعدی و علی دودانگه
اخطار:
مهدی کیانی(32) از تراکتورسازی
خالد شفیعی(71) از تراکتورسازی
کرار جاسم(84) از تراکتورسازی
بابک حاتمی(84) از گسترش فولاد
اخراج:
بابک حاتمی(90) از گسترش فولاد
 
گسترش فولاد:
فرناندو دخسوس، مرتضی اسدی، سید محسن حسینی، بابک حاتمی، مسعود ابراهیم زاده، مگنو باتیستا، علیرضا نقی زاده، محمدرضا خلعتبری(50- محمدامین درویشی)، داریوش شجاعیان(48- یوسف سیدی)، رضا خالقی فر(82- علیرضا ارجمندیان) و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند
 
تراکتورسازی:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، سعید آقایی، هادی محمدی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، کرار جاسم(84- محمد مهدی زاده)، سروش رفیعی، محمد نوری(46- فرزاد حاتمی) و لوسیانو ادینیو(79- شهرام گودرزی)
سرمربی: امیر قلعه نویی
 
شرح گل‌ها:
یک بر صفر(تراکتورسازی): در دقیقه 40 مسابقه محمد ایرانپوریان از جناح راست نفوذ کرد و پس از زدن سر توپ و جا گذاشتن مدافع مستقیمش، ادینیو را در محوطه 6 قدم صاحب توپ کرد که مهاجم برزیلی از زاویه ای تقریبا بسته، توپ را به جهت مخالف فرستاد و دروازه گسترش فولاد را گشود.

دو بر صفر تراکتورسازی(لوسیانو ادینیو): سروش رفیعی از روی نقطه کرنر توپ را روی دروازه ارسال کرد که ادینیو باضربه سری دیدنی گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.
 
شرح بازی در نیمه نخست
گسترش فولاد بازی را بهتر شروع کرد. شاگردان فراز کمالوند از دقایق ابتدایی برای رسیدن به دروازه حریف تلاش کردند و موفق شدند موقعیت هایی نیز روی دروازه حریف ایجاد کنند. با این وجود آنها نتوانستند از موقعیت های استفاده کنند. هرچه از زمان بازی گذشت، تراکتورسازی بهتر حملات گسترش فولاد را خنثی کرد. قرمز پوشان تبریزی که بیشتر چشم به ضدحملات داشتند، روی اشتباه داریوش شجاعیان از حربه خود استفاده کردند و گل برتری را در نیمه نخست به ثمر رساند. بعد از گل تراکتورسازی بازی تقریبا آرام دنبال شد و ظاهرا دو تیم منتظر پایان نیمه بودند تا شاید در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشند.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 5: ضربه علیرضا نقی زاده با اختلاف اندکی از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

دقیقه 20: ضربه محکم و دقیق علیرضا نقی زاده از پشت محوطه جریمه تراکتورسازی را محمد رضا اخباری به خوبی در اختیار گرفت.

دقیقه 27: رضا خالقی فر پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از فریب مدافع مستقیمش با پای چپ به توپ ضربه زد که با اختلافی اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 28: محمدرضا خلعتبری از جناح راست نفوذ کرد و با حرکتی زیبا خالقی فر را در موقعیت شوتزنی قرار داد که ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه اخباری به بیرون رفت.

دقیقه 31: ارسال سعید آقایی از جناح چپ روی دروازه گسترش فولاد به یک موقعیت گل تبدیل شد و در حالی که توپ راه ورود به دروازه را سپری می کرد، فرناندو دخسوس در لحظه آخر روی توپ اثر گذاشت و آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 60: ارسال محمد ایرانپوریان از جناح راست با ضربه سر خطرناک فرزاد حاتمی همراه شد که توپ با اختلافی اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 61: سانتر ایرانپوریان به خوبی در محوطه جریمه گسترشی ها پایین آمد و موقعیت ایده آلی را برای حاتمی ساخت اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 66: ضربه سرکش و زیبای رضا خالقی فر از پشت محوطه جریمه تراکتور را اخبار درازکش دفع و راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: امین درویشی داخل محوطه جریمه تراکتورسازی صاحب موقعیتی خوب شد؛ او پس از عبور از اخباری ضربه اش را به سمت دروازه زد که خالد شفیعی از روی خط برگرداند. در ادامه علیرضا نقی زاده صاحب توپ شد و با پاسی عرضی موقعیت گلزنی را برای پریرا فراهم کرد که مهاجم برزیلی ضربه اش را آسمان کوبید.
 
 
در حاشیه:
*اکثر سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل به رنگ قرمز در آمده ومشخص است هواداران تراکتورسازی سکوها را تقریبا پر کرده اند.

*قبل از شروع بازی فراز کمالوند و سایر نیمکت نشینان گسترش فولاد به سمت نیمکت تراکتورسازی رفتند و بازار خوش و بش داغ بود.

*امیر قلعه نویی به دلیل محرومیت روی نیمکت تراکتورسازی حضور ندارد.

* هواداران تیم تراکتورسازی بارها علیه مسئولان استانی آذربایجان به خاطر آماده نشدن ورزشگاه یادگار امام(ره) شعارهایی را سر دادند.

*در دقیقه 13 مسابقه خطای مهدی کیانی روی محمد رضا خلعتبری باعث ایجاد درگیری میان این دو بازیکن شد. داور در این صحنه ورود کرد و با فراخواندن دو بازیکن به آنها تذکر داد.

*کرار جاسم در بسیاری از صحنه ها به تصمیمات داور اعتراض کرد.

*امیر قلعه نویی که از جایگاه VIP بازی را نظاره گر است، پس از چند سوت داور سر تکان داد و اعتراضش را به تصمیمات مهدوی پنهان نکرد.

*هواداران تراکتورسازی پس از اعلام خطای محمد ایرانپوریان، اقدام به توهین علیه داور مسابقه کردند.