۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

نقشه کهکشان راه‌شیری با جزییات +عکس

دانشمندان برای نخستین بار در تاریخ نقشه دقیق از محل استقرار همه ستاره‌ها و سیاره‌های موجود در کهکشان راه شیری را تهیه کردند.
کد خبر : ۳۳۰۴۷۲
صراط: دانشمندان برای نخستین بار در تاریخ نقشه دقیق از محل استقرار همه ستاره‌ها و سیاره‌های موجود در کهکشان راه شیری را تهیه کردند.

به گزارش فارس، دانشمندان دو دستگاه از بزرگترین تسلکوپ‌های فضایی را مورد استفاده قرار دادند تا به کمک آنها بتوانند نقشه‌ کهکشان راه شیری با دقیق‌ترین جزییات را برای نخستین بار در تاریخ تهیه کنند.

اخترشناسان در کشورهای آلمان و استرالیا هیدروژون معلق به عنوان فراوان‌ترین عنصر موجود در فضا و جزء‌ اصلی ستاره‌ها و سیاره‌ها را تحلیل کردند تا از این طریق بتوانند دقیق‌ترین نقشه کهکشان راه شیری را طراحی کنند.

 نقشه کهکشان راه‌شیری با جزییات +عکس

این نقشه غلظت ستاره‌ها و کهکشان‌های کوچک در سراسر آسمان را مشخص کرد و در پایان معلوم شد کدام نقطه‌ها از راه شیری تراکم بیشتری از اجرام را شامل می‌شوند.

نقشه راه شیری به گونه‌ای طراحی شده است که همچنین میزان تراکم هیدروژن را هم نشان می‌دهد. ابرهای ماژلانی در این نقشه به صورت کمرنگ‌تر نمایان شده‌اند محل استقرار دقیق همه ستاره‌ها و سیاره‌ها مشخص شده است.

نقشه کهکشان راه‌شیری با جزییات +عکس 

«لیستر استِیولی-اسمیت» از اعضای مرکز تحقیقات اخترشناسی رادیویی (ICRAR) در این خصوص گفت: «ما سرانجام موفق شدیم نقشه همه آسمان را در اختیار بگیریم. این نقشه از آنچه که تاکنون به عنوان نقشه‌های جزئی از بخش‌های مختلف آسمان تهیه شده بود بسیار جامع‌تر است».