۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

مسمومیت 24 افغانی در رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 24 نفر از اتباع افاغنه در رفسنجان به‌علت مصرف شربت دچار مسمومیت شدند.
کد خبر : ۳۳۰۴۸۵
صراط: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 24 نفر از اتباع افاغنه در رفسنجان به‌علت مصرف شربت دچار مسمومیت شدند.

به گزارش ایسنا، «علی اسماعیلی ندیمی» صبح امروز 7 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز 24 نفر از افاغنه  ساکن روستای علی آباد انقلاب رفسنجان که به‌علت مصرف  شربت دچار مسمومیت شده بودند به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که ساعت اولین مورد مراجعه به اورژانس بیمارستان ساعت 19 و 10 دقیقه دیروز بوده  است، افزود: با بررسی‌ها و علائمی که مراجعه‌کنندگان داشتند مشخص شد آن‌ها به‌علت مصرف شربت که خودشان اعلام کردند، دچار مسمومیت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: تا ساعت 11 پنج‌شنبه شب 24 نفر به اورژانس مراجعه کردند که حال همه آن‌ها به غیر از یک نفر که سطح هوشیاری پائینی دارد، خوب است و شماری نیز ترخیص شده‌اند.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: چون این مسمومیت گروهی بوده، بلافاصله جلسه‌ای با حضور فرماندار و اداراتی که در این قضیه دخیل بودند تشکیل و این موضوع بررسی شد.

وی یادآور شد: همه امکانات درمانی برای مداوای این بیماران در بیمارستان فراهم شده است و اقدامات از قبیل نگهداری سرم و نمونه‌برداری از آن شربتی که آن‌ها مصرف کردند، به آزمایشگاه جهت تشخیص ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سن اغلب مراجعه‌کنندگان را زیر 12 سال دانست و گفت: این افراد با علائم سرگیجه، تهوع و استفراغ مراجعه کردند.

اسماعیلی‌ندیمی یادآور شد: با توجه به این‌که احتمال حوادث این‌چنینی وجود دارد، به مردم توصیه می‌کنم از خوردن چیزهایی که نمی‌دانند از کجا و چطوری آمده و ممکن است سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد جداً خودداری کنند.